השיחה: איציק מרדכי מברך; ג'ודי ניר-מוזס שרה "מעוז צור"

איפה נפגשו ג'ודי שלום-ניר-מוזס ולימור לבנת ■ עם מי הדליקו אבי בניהו ורון חולדאי נר חמישי ■ מי דואג לכרמל ביום שאחרי השריפה ■ וגם: מה עשה לרונן חן את הבוקר?

מדליקים 1

ברחבת מגדל סונול בתל-אביב התקיים אתמול (א') טקס שבמהלכו השיקה עמותת "רפואה ושמחה" אמבולנס חדש, שישרת חולים שידם אינה משגת לממן בעצמם הסעה לצורך קבלת טיפולים רפואיים. אירחו מטעם עמותת "רפואה ושמחה": הרב ישראל צישינסקי, יו"ר העמותה, ושמעון הייבלום, יו"ר אגודת הידידים של העמותה.

ראובן ומיכאלה שיף / צלם אבשלום ששוני
 ראובן ומיכאלה שיף / צלם אבשלום ששוני

ראובן ומיכאלה שיף

תורמי האמבולנס הם מיכאלה וראובן שיף לזכר הוריהם, לוי רחמני בשם קבוצת ביטוח איילון, ועמיר בירם בשם קבוצת בריטיש ישראל.

רון חולדאי והרב לאו / צלם אבשלום ששוני
 רון חולדאי והרב לאו / צלם אבשלום ששוני

רון חולדאי והרב לאו

נר חמישי של חנוכה הדליק איציק מרדכי, ומלבד שירי החג נוגנה גם תפילת "אנא בכוח". כיבדו בנוכחותם: הרב מאיר ישראל לאו, רון חולדאי, אבי בניהו, רונן בראל, דורון ברזילי, משה טרי, מוטי פרידמן, אייל סולגניק, משה אבוטבול, רפי אלול, יוסי שלוש, הרב דוד קובלסקי, הרב ישעיהו כלף ואחרים.

מדליקים 2

ישראלה שטיר ואבי אינשטיין אירחו אמש בביתם בסביון חברים להדלקת נרות מסורתית לחג החנוכה. בצל האירועים עמדו האורחים דקת דומיה לזכר הנספים באסון בכרמל. על הדלקת הנרות ניצח אביה של שטיר, מרדכי (מוטק'ה) שיפמן, מראשוני ענף יחסי הציבור בישראל.

ישראלה שטיר / צלם יוסי כהן
 ישראלה שטיר / צלם יוסי כהן

ישראלה שטיר

הגיעו לשיר "מעוז צור": ג'ודי שלום-ניר-מוזס, השרה לימור לבנת ומיקי ירושלמי, אילן וורד גרינבוים, עמוס ואידה שפירא, לאה ויורם גלובוס, דרורית ורטהיים, אסנת ויעקב פרי, אבי ואירמה מיכאלי.

לימור לבנת ומיקי ירושלמי / צלם יוסי כהן
 לימור לבנת ומיקי ירושלמי / צלם יוסי כהן

לימור לבנת ומיקי ירושלמי

כמו כן הגיעו רוני מילוא, הילה ורני רהב, קארן רינגלר וגיל טפר, דספינה ויגאל שרמייסטר, אבי וורד פישר, נפתלי שפיצר, יואב ודגנית חרל"פ, שמואל וענת חרל"פ, נוני ועמוס מלכא, פרופ' זאב רוטשטיין, אמנון ונאוה דיק, ציפי ואפרים קונדה, פנינה רמון, ראובן ורונית אדלר, דליה ומשה ממרוד, עירית שטראוס, ג. יפית ונוספים.

משקמים את הכרמל

בעוד הסופרטאנקר מכבה את שאריות השריפה, יש כבר מי שמתגייסים לשיקום האזור שפעם היה "שוויצריה הקטנה" ונראה כיום ככתם פחם על מפת ישראל. חברת Avis הודיעה כי תתרום עץ על כל אורח שיבקר בדוכנה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". כמו כן תאפשר החברה ללקוחותיה השוכרים רכב בישראל ולא מבקרים בוועידה להצטרף למאמץ ולתרום עץ.

הכרמל השרוף / צלם רויטרס
 הכרמל השרוף / צלם רויטרס

הכרמל אחרי השריפה

רשת זר פור יו הודיעה כי לכשיחלו מאמצי השיקום של הכרמל תתרום דונם של עצים. תשלובת אלוני מבטיחה כי על כל עסקה שנעשתה החל מהאחד בנובמבר בכל אחד מסניפיה, תתרום עץ לשיקום יערות הכרמל.

מוטי איינס, מנכ"ל הסימפונית חיפה, הודיע כי מיד עם תום השריפה יקיים קונצרט גדול שכל הכנסותיו יוקדשו לשיקום היער והבתים שנשרפו.

רשת AM:PM נרתמת גם היא למען חידוש יערות קק"ל שנשרפו באסון בצפון, תחת הסיסמה "מחזירים את הירוק לצפון". הרשת תאפשר ללקוחותיה להעניק תרומה כספית שתועבר לקק"ל למען חידוש היערות, וכן תוסיף תרומה משל עצמה.

סינרון מדיקל מיוקנעם הודיעה כי תתרום 20 אלף שקלים לשיקום החי-בר. מעבדות צוף גלובוס מקריית-שמונה תורמת 36 עצים שאת עלות נטיעתם היא תעביר לפרויקט "קו ליער". רשת יעד פרזול תיטע 100 עצים באמצעות קק"ל. בנוסף, תעניק בחנות הצפונית שלה בקריית-ביאליק 15% על כל מוצריה, לטובת משפצי הבתים באזורים שנפגעו.

הסטטוסים שלהם:

Ronen Chen מתעורר לבוקר טוב: גם גשם וגם צילומי הקטלוג שלו לחו"ל מצטלמים בתוך הסטודיו.

Tamir Barelko מקבל פידבקים חיוביים בעקבות ההחלטה לדחות את חגיגת יום ההולדת ל"טאפאס אחד העם", בעקבות האסון בצפון.