ארסן ונגר מאשים את רומן אברמוביץ' וצ'לסי בצביעות

מאמן ארסנל: "איך הם מדווחים על הפסד של 70 מיליון ליש"ט, קונים שחקנים ב-75 מיליון, ובמקביל תומכים בפייננשל פייר-פליי?"

ארסן ונגר, מאמן ארסנל, יצא אתמול (ג') בערב, אחרי המשחק של קבוצתו מול אברטון (ניצחון 1-2 לתותחנים), במתקפה נגד צ'לסי והבזבוזים שלה בחלון ההעברות של חודש ינואר. "צ'לסי תומכים בפייננשל פייר-פליי, אבל בבוקר הם מודיעים על הפסד של 70 מיליון ליש"ט בעונת 2009/10, ובערב הם קונים שחקנים בשווי 75 מיליון ליש"ט. איפה ההיגיון כאן?".

כזכור, רכשה צ'לסי עם סיום מועד ההעברות ביום שני בחצות את פרננדו טורס מליברפול עבור 50 מיליון ליש"ט, ואת דויד לואיז מבנפיקה עבור כ-25 מיליון ליש"ט. "קשה להבין אותם", המשיך ונגר. "מבחינה פורמאלית הם הודיעו שהם תומכים בפייננשל פייר-פליי של אופ"א. רק הם יכולים להסביר את המהלכים האלו שלהם". כידוע, התקנות של אופ"א יחייבו קבוצות לייצר גירעון של 45 מיליון ליש"ט בלבד במשך שלוש שנים.

ונגר התייחס לרומן אברמוביץ' ולעובדה שבמשך תקופה ארוכה, עד יום שני, השקיע האוליגרך מעט יחסית בשוק ההעברות: "אם אתה לא משקיע במשך תקופה ארוכה, זה נראה כאילו אתה כבר פחות מעורב. אבל עכשיו הוא החליט שוב לשים בצ'לסי כסף גדול. לדעתי בקיץ הקרוב הוא יוציא אפילו יותר".

אגב, 11 השחקנים שעלו אתמול בהרכב של ארסנל עלו לוונגר 40 מיליון ליש"ט בלבד במצטבר - 10 מיליון ליש"ט פחות מהמחיר ששילם אברמוביץ' כדי להביא לצ'לסי את טורס. ארסנל, בניגוד לצ'לסי, היא קבוצה רווחית ביותר בשנים האחרונות: את 2009/10 היא סיימה עם רווחי שיא של 56 מיליון ליש"ט (לפני מס).