ושוב, תודה למארק צוקרברג

ההצלחה של פלייטיקה והמחיר שקיבלה הם תוצאה של הפופולריות של הרשת החברתית

1. שחק עושה Like

אורי שחק, ושאר המרוויחים מעסקת פלייטיקה, צריכים להגיד הרבה תודה למארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. ההצלחה של פלייטיקה ותג המחיר שקיבלה הם תוצאה ישירה של הפופולריות הגואה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. בלעדיה, לא בטוח שהיינו שומעים על פלייטיקה.

2. כנראה לא האקזיט הישראלי האחרון 1

לא נופתע אם האקזיט הנוכחי לא יהיה האחרון בסדרה של אקזיטיםבענף ההימורים/משחקים הישראלי. 888, אמפייר אונליין ופלייטק יצרו פס של אנשי טכנולוגיה מצוינים שבחרו להפוך ליזמים לאחר שכיהנו בתפקידי ניהול בכירים באותן חברות. החסמים הטכנולוגיים הנמוכים בענף וההשקעה ההתחלתית הנמוכה הנדרשת מהיזמים, הופכים את הכניסה לתחום לאטרקטיבית. מאוד אטרקטיבית.

3. כנראה לא האקזיט הישראלי האחרון 2

והנה עוד סיבה מדוע צפוי מבול של אקזיטים בענף, ולא רק של חברות ישראליות. מפעילות בתי הקזינו הלא מקוונים, דוגמת Harrash's, מאוד רוצות להיכנס לתחום המקוון, ולהרוויח מההתמכרות שלנו לאינטרנט. המחוקק האמריקני, עם זאת, לא מאפשר להן לעשות זאת כרגע, ולכן הן מכינות את הקרקע ליום שבו תוכלנה לעשות זאת, או שהן מוצאות דרכים עקיפות להרוויח ממשחקים מקוונים.

Harrash's, במקרה או שלא, בחרה בשתי הדרכים, ולחברה יש גם שתוף פעולה עם 888 הישראלית לפיו יפעילו השתיים אתר הימורים עבור קהל המהמרים האנגלי.

4. הכול אישי

אומרים שבחיים הכול אישי, והדבר נכון גם בעסקת פלייטיקה. מי שתפר עבור פלייטיקה ו-Harrash's את העסקה הנוכחית הוא לא אחר ממיץ' גרבר, מנכ"ל Harrash's Interactive Entertainment, חברה-בת של Harrash's. גרבר, שהיה בעברו מנכ"ל PartyGaming, מקורב לחלק לא מבוטל מיזמי התחום הישראליים, מבקר הרבה בישראל, ומכיר היטב את חברות ההימורים/המשחקים המקוונים המקומיות.

5. הנה באה הבועה הבאה

סביר מאוד להניח כי השווי שהוצמד לחברת פלייטיקה הוא פועל יוצא של התנפחות השווי של חברות האינטרנט המובילות בעולם, וביניהן מפתחת המשחקים החברתיים Zinga. זו שוקלת להפוך לציבורית לפי שווי של מיליארדי דולרים, וכנראה שהנפקתה היא רק עניין של זמן.