עוד ירידה במכירות תנובה; טרה לא עומדת בביקושים

מכירות תנובה ירדו אתמול ב-5%, לעומת ירידה של 8% ביומיים שלפני כן ■ תנובה הרחיבה את המבצעים ומצליחה לבלום מעט את החרם ■ הסטודנטים נערכים להחרפת המחאה מחר

מכירות תנובה ברשתות השיווק המשיכו לרדת גם אתמול (ד') בעקבות החרם שהוכרז על החברה, אך בניגוד לימים שני-שלישי השבוע, הירידה במכירות נבלמה מעט.

לפי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", מכירות תנובה רשמו אתמול ירידה כמותית ממוצעת של 5%, במקביל לירידה כספית ממוצעת של 6%. אחת הרשתות דיווחה ל"גלובס" על ירידה כמותית של 8% לצד ירידה כספית של 10%, ואילו רשת נוספת דיווחה על ירידה של כ-3% בלבד במכירות אתמול. נזכיר כי בימים שני ושלישי השבוע, שיעור הירידה במכירות עמד על 7%-8%.

שטראוס וטרה הגבירו בימים האחרונים את הייצור, אך כבר כעת ניכרים חוסרים בקוטג' של שתי החברות, וטרה מתקשה לעמוד בביקושים. תנובה הרחיבה שלשום (ג') את המבצעים, והיא מוכרת שתי יחידות גבינה לבנה או שני גביעי קוטג' ב-10 שקלים. נראה כי המבצע מסייע לה לבלום את החרם.

בסופרמרקטים ישנן תגובות שונות של הצרכנים. "לא לקנות תנובה", מזהירה אותנו נאווה עמרני. "צריך לעזור. אני עושה כל מה שאומרים, ואני לא קונה שום מוצר של תנובה".

- את קונה מילקי?

"לא. אני לא קונה שום מעדן שמחירו מעל 2.5 שקלים", היא אומרת ולא מודעת למבצע של 4 מילקי ב-10 שקלים.

באגודות הסטודנטים נערכים להחרפת המחאה מחר (ו'). "החרם ממשיך. ביום שישי הקרוב יערכו הסטודנטים סיירות מול סופרמרקטים בכל רחבי הארץ, יחלקו פליירים ויבקשו מהקונים להמשיך להחרים את תנובה. נעבור את יום שישי ונראה כיצד להמשיך הלאה. בינתיים זה עובד, ואנשים קונים פחות", אומר ל"גלובס" יו"ר אגודת הסטודנטים בתל-אביב, אורי רשטיק.

עוד מסר רשטיק: "המבצעים של חברת תנובה לא יקנו אותנו. אנחנו דורשים הוזלה קבועה ומשמעותית במחירי המוצרים שתתרחש בטווח הזמן המיידי. לא ניתן לחברות פרטיות ולתאגידים להמשיך לשלוח יד לכיס שלנו. אני קורא לכולם להצטרף לחרם ולספר על כך לכל מכריהם".

מתנובה נמסר בתגובה: "אין אפשרות לבדוק תוצאות אמיתיות ומשקפות של שינויים במכר על-פי מכירות של יום או יומיים. כפי שאמרנו, תנובה מציעה ותמשיך להציע מבצעים אטרקטיביים ומפתיעים לצרכניה, והם מגיבים לכך מצוין ברשתות השיווק. נמשיך להיות בדיאלוג מתמיד עם צרכנינו, ואנו מעריכים את הנאמנות שלהם אלינו".