למרות המתיחות עם טורקיה: עלייה של 20% בטסים לאנטליה

זאת במהלך ספטמבר 2011 לעומת ספטמבר 2010 - כך עפ"י דוח של רשות שדות התעופה ■ את המקום הראשון ברשימת היעדים העיקריים להמראות ונחיתות תפסה פריז

למרות המתיחות בין המדינות - גידול במספר הטסים לטורקיה: 20% לאנטליה (שהם 34 אלף טסים) ו-13% לאיסטנבול (שהם 25 אלף טסים) במהלך חודש ספטמבר 2011 לעומת ספטמבר 2010 - כך עולה ‏מדוח חודשי לסיכום הפעילות התעופתית בנתב"ג של רשות שדות התעופה.

עוד עולה מהדוח כי את המקום הראשון ברשימת היעדים העיקריים להמראות ונחיתות תפסה פריז: שדה התעופה שלה, שארל דה גול, היה היעד העיקרי להמראות ונחיתות שאליו וממנו טסו 57 אלף נוסעים - עלייה של 5.18% בהשוואה לספטמבר אשתקד.

את נפח הפעילות הגבוה ביותר בחודש החולף רשמה ארה"ב עם 115 אלף נוסעים, המהווים 9.9% מכלל הפעילות. המדינות רוסיה, ספרד והולנד רשמו את העלייה הגבוהה ביותר בתנועת הנוסעים בספטמבר האחרון.

על-פי רשות שדות התעופה, במהלך ספטמבר עברו בנתב"ג 1.2 מיליון נוסעים ב-9 אלף מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים-ארציות: תנועת הנוסעים הבינלאומית עמדה בחודש זה על 1.1 מיליון נוסעים ומגלמת עלייה של 3% לעומת 2010; ואילו תנועת הנוסעים הפנים-ארצית עמדה על 65 אלף נוסעים, עלייה של 24% לעומת אשתקד.

עוד עולה כי חברות התעופה הישראליות הטיסו במהלך ספטמבר 446 אלף נוסעים, המהווים 39% מכלל הנוסעים שעברו בנתב"ג - עלייה של 0.36% לעומת ספטמבר שעבר.

בעוד אל-על רשמה גידול של 24% בתנועת הנוסעים הבינלאומית שלה בספטמבר האחרון לעומת ספטמבר 2010, ישראייר רשמה בחודש האמור ירידה של 30%, וארקיע רשמה ירידה של 9%.

אגב, מבין חברות התעופה המובילות שפעלו בנתב"ג החודש נרשמה העלייה הגבוהה ביותר בפעילותן של החברות AEROSVIT, K.L.M ו-AIR VIA BULGARIAN ביחס לספטמבר 2010.

לעומתן, חברת התעופה דלתא איירלנס, שרשמה בספטמבר האחרון לעומת ספטמבר 2010 ירידה של 37% בתנועת הנוסעים בטיסותיה, הודיעה היום (ב') כי נוכח ההיחלשות בביקושים וכחלק מקיצוצי דלתא בטיסות הטרנס-אטלנטיות כתגובת איזון לעלייה במחירי הדלק, דלתא משהה את השירות שלה בקו תל-אביב-אטלנטה עד להודעה חדשה (לא תתחדש במארס 2012).

"נוסעים שיושפעו מהשינויים יוכלו לטוס לארה"ב בטיסת דלתא הישירה בקו תל-אביב-ניו-יורק (JFK), כמו גם בטיסות המופעלות על-ידי החברות השותפות והקשורות לדלתא בברית סקייטים, אייר פרנס וק.ל.מ, דרך פריז (שארל דה גול) ואמסטרדם (סחיפול)", נמסר.

בתוך כך, פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בין החודשים ינואר-ספטמבר השנה יצאו לחו"ל 3.5 מיליון ישראלים - עלייה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ואילו בחודש ספטמבר לבדו נרשמו על-פי הלמ"ס 443 אלף יציאות לחו"ל.

באשר לכניסות מבקרים לישראל, על-פי הלמ"ס, 2.4 מיליון כניסות נרשמו בין החודשים ינואר-ספטמבר השנה - ירידה של 1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בספטמבר לבדו נרשמו 284 אלף כניסות של מבקרים לישראל - עלייה של 5%.