משרד הפרסום זרמון-גולדמן עלול לאבד תקציב נוסף: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של רכבת ישראל יוצא למכרז. התקציב מוערך בהיקף כספי של 10-15 מיליון שקל (במחירים ריאליים).
תנאי הסף במכרז החדש משאירים את הזירה פתוחה כמעט לכל משרדי הפרסום, מאחר שנדרש היקף תקציבי פרסום שנתי של 25 מיליון שקל בלבד. עם זאת, נדרשת ערבות כספית למכרז בסך של 100 אלף שקל.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של הרכבת עבר תנודות בשנים האחרונות. ב-2011 עמד התקציב על 4.9 מיליון דולר, ב-2010 על 9.5, וב-2009 על 2.2 במחירי מחירון.
זרמון-גולדמן מטפל בתקציב רכבת ישראל מאז 2007. המשרד זכה בתקציב מאחר שהיה מתמודד יחיד בו. זאת, לאחר שאף אחד מ-13 משרדי הפרסום שהוזמנו להשתתף במכרז על תקציב הקריאייטיב לא הסכים להשתתף בו, בשל מה שהוגדר אז כ"תנאים מסחריים לא כדאיים".
כבר עם פרסומו אז זכו תנאי המכרז של הרכבת לביקורת קשה מצד משרדי הפרסום. עיקר הטענות נסובו סביב רף מקסימלי של 11.5% עמלה, אותו הציבה הרכבת כגבול עליון לתשלום למשרד הזוכה, כמו גם התחייבות של המשרדים לא לקחת עמלות נוספות מהמדיה,.
לא ניתן היה להשיג את תגובת רכבת ישראל עד לפרסום הידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.