החרם החדש בפייסבוק: נגד סאני, יבואנית מכשירי סמסונג

זאת בשל התביעה שהגישה חברת סאני, ייבואנית הטלפונים והטאבלטים של סמסונג בארץ, נגד רשת גו מובייל העוסקת במכירת סלולריים

חברת סאני, ייבואנית הטלפונים והטאבלטים של סמסונג בארץ, הגישה בימים האחרונים תביעה נגד רשת גו מובייל העוסקת במכירת טלפונים סלולריים. בעקבות המהלך נפתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת לחרם על סאני. כמו כן, באתר נכתב שסאני גם הגישה תביעה נגד צוות מפתחים בשם PilotX. בסאני מכחישים שהגישו תביעה נגד אנשים אחרים, מלבד בעלי גו מובייל. עד היום בצהריים, עשו כ-150 גולשים לייק לעצומה.

בכתב התביעה נגד גו מובייל, סאני טוענת, כי הרשת מעתיקה את תוכנת התרגום המופיעה בסמארטפונים של החברה, כאשר היא מתקינה את העברית על מכשירים מתוצרת סמסונג, שהחנות מוכרת. כל זאת, ללא אישור מטעם סאני ובהפרה של זכויות היוצרים שלה.

בסאני טוענים, שבשתי בדיקות שנעשו על-ידי משרד החקירות, נטען על-ידי מוכר בגו מובייל, שהעברית מותקנת על-ידי חברת פרטנר, כאשר הלקוח משלם עבור השירות הזה 150 שקל. במהלך החקירה, נמצא שלא כך נעשה.

בסאני ממשיכים לטעון בכתב התביעה, כי שתי החברות ניהלו מגעים, בהם הסכימה גו מובייל שלא להעתיק את תוכנת העברית שלא ברשות ולא לשווק טלפונים, ללא עברית המורשית על-ידי סאני. לטענת החברה, גו מובייל הפרה את ההסכם אליו הגיעו.

מחברת סאני נמסר בתגובה, "סאני תקשורת, יבואנית ומפיצת סמסונג מובייל בישראל, מברכת ומעודדת מפתחים אשר משתמשים בקוד הפתוח על מנת ליצור תוכנת עברית ותוכנות נוספות. עם זאת, סאני, המעסיקה 40 אנשי פיתוח, מפתחת בעצמה את תוכנת העברית למכשיריה. על כן, החברה מבקשת לשמור על זכויות היוצרים שלה בכל הנוגע לתוכנות שפיתחה. בניגוד לפרסומים, החברה הגישה תביעה נגד גו מובייל ולא כנגד מפתחי האנדרואיד בישראל".