טסים עם האופניים באל-על? הכינו את המזומנים

החברה משנה מדיניות ותגבה על הובלת האופניים 210 דולר לכיוון, לאחר שבעבר השירות ניתן בחינם ■ אל-על: "העלייה במחירי הדלק אילצה אותנו לגבות תשלום"

חברת אל-על, שעודדה את נוסעיה לקחת עימם אופניים לנסיעות בחו"ל, משנה את מדיניותה ותחל לגבות 210 דולר לכיוון עבור הובלת האופניים.

התקנות הקודמות המפורסמות באתר אל-על כוללות הזמנה מפרגנת לנוסעים שאינם מעוניינים להיפרד מהאופניים שלהם בנסיעות לחו"ל, כך שהם זכאים להטבה לפיה לא ישלמו עבור כבודה נוספת של 20 ק"ג מעבר למשקל המותר. ללא ספק מדובר במחווה יפה ומפרגנת.

אלא שכאמור, לפי התקנות החדשות, המפורסמות גם הן באתר אל-על, בקרוב ישלמו הנוסעים הספורטיביים כ-1,600 שקל עבור הובלת האופניים הלוך-חזור, כ-800 שקל על כל כיוון, במסגרת הגדרת הכבודה למטען של ציוד ספורט שמשקלו 15-50 ק"ג (ציוד צלילה, קייקים, ציוד רחיפה ועוד).

הבשורה הזו הובילה להקמת קבוצה בפייסבוק: "רוכבי האופניים מחפשים אלטרנטיבה לאל-על", המונה מאות גולשים ובה כצפוי הרוחות סוערות.

בין התגובות נכתב כי "אל-על מנציחה מצב שבו טיול אופניים תמים לחו"ל הופך למותרות להרבה אנשים שישקלו את הנסיעה עם המוביל הלאומי".

לתגובות שאין הכרח לטוס באל-על משיבים הגולשים: "העלויות בחברות אחרות זולות, אבל אנחנו רוצים לטוס באל-על. תקרא לזה נאיביות, תקרא לזה פטריוטיות, אבל הרצון קיים".

יצוין כי גם בחברות תעופה אחרות נגבה תשלום. בלופטהנזה העלות היא 200 דולר לכיוון, ובבריטיש איירווייס 60 דולר לכיוון.

תגובת אל-על: "כדי לעודד את תיירות האופניים מישראל ואליה, אל-על הנה אחת מחברות התעופה היחידות שהעניקה הטבה ייחודית, בכך שלא גבתה כסף מנוסעים שביקשו לקחת אופניים לחו"ל. העלייה החדה במחירי הדלק בעולם אילצה את החברה לגבות מעתה תשלום עבור הטסת האופניים באל-על. המחיר שגובה אל-על כעת דומה למחירים המקובלים בחברות הזרות".