התגובה למחאה: שופרסל תפטר עוד 100 עובדים

זאת לאחר שב-2011 פוטרו ופרשו 500 מעובדי החברה ■ המהלך הנוכחי הוא ניסיון של שופרסל לייעל את המערכות כדי להתמודד עם התחרות והמחאה ■ שופרסל בתגובה: "מתקיים הליך של פרישה מרצון וצמצום קליטת עובדים חדשים"

רשת שופרסל ממשיכה בצעדי ההתייעלות: ל"גלובס" נודע כי בכוונת החברה לפטר במהלך השנה הנוכחית יותר מ-100 עובדים. הליך הפיטורים כבר החל, והוא יימשך הן במטה החברה והן בסניפים.

יצוין כי במהלך 2011 פוטרו או פרשו משופרסל 500 עובדים, רובם עובדי סניפי הרשת. מהלך הפיטורים הוא ניסיון נוסף של שופרסל לייעל את המערכות כדי לאפשר לה להתמודד טוב יותר עם התחרות המתגברת ועם המחאה החברתית שהכניסה את נושא המחירים לפוקוס מיוחד.

בסוף 2011 הועסקו בשופרסל 12,400 עובדים, לעומת 11,900 עובדים בסוף 2010. מרבית העובדים מועסקים בשכר מינימום.

במהלך 2010 עברה שופרסל לסדרנות עצמית בתהליך הדרגתי. המהלך גרר עלייה משמעותית במצבת כוח-האדם של החברה, אך ללא עלייה בהוצאות השכר בשל גביית ההוצאות מהספקים. הגידול במצבת כוח-האדם הוא גם תוצאה של התרחבות הרשת.

כעת מבקשים בשופרסל להמשיך במהלך איחוד התפקידים והפונקציות השונות. במטה החברה מאחדת שופרסל תפקידים, ואילו בסניפים היא מקצצת בתקציב שעות העבודה של כל סניף, תהליך שמביא לאיחוד תפקידים ולפיטורים - אך גם לירידה ברמת השירות הניתן בסניפים.

משופרסל נמסר בתגובה: "כפי שהודענו בעבר, בשופרסל מתבצע תהליך התייעלות מקיף שאינו כולל פיטורים, אך ישנו הליך של פרישה מרצון וצמצום קליטת עובדים חדשים".

הערכות: ייסגרו 8 סניפים

כפי שחשף "גלובס", צעד התייעלות נוסף נוקטת הרשת באמצעות סגירת סניפים הפסדיים. לפי הערכות, בסך-הכול מדובר בסגירה של כ-8 סניפים. שופרסל כבר סגרה את סניף "יש" באשדוד, מתכננת לסגור את סניף "יש" בתחנה המרכזית בירושלים, ומעוניינת לסגור גם את סניף "יש" ב-G בעמק בעפולה.

למרות הצמצומים וסגירת הסניפים ההפסדיים, שופרסל מאיצה במקביל את תהליך ההתרחבות. כפי שפורסם ב"גלובס", במהלך השנה הנוכחית תפתח הרשת 11 חנויות בפורמט "שופרסל אקספרס", לאחר שמתחילת השנה היא פתחה כבר שני סניפים. הכוונה היא לפתוח סניפי "אקספרס" בקצב של 15-20 חנויות בכל שנה עד להגעת הרשת לפריסה של 100 סניפים.

בנוסף, תכפיל הרשת את חנויות "אורגניק מרקט" ומתחמי המזון האורגני "גרין", מ-25 ל-50 עד לסוף השנה הנוכחית.

השטח המסחרי של שופרסל צפוי לפי התוכנית, לגדול ב-15-20 אלף מ"ר בכל שנה. בנוסף, שופרסל תקים מרלו"ג (מרכז לוגיסטי) נוסף בשוהם שייפתח בסוף 2014.

שופרסל חתמה את שנת 2011 עם הרעה בתוצאות הכספיות על רקע המחאה החברתית והתחרות המתגברת. הכנסותיה השנתיות צמחו אמנם ב-4.2% ל-11.6 מיליארד שקל, אבל שופרסל רושמת סטגנציה במכירות חנויות זהות. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.6% בלבד והרווח הנקי צנח ב-17.5% והסתכם ב-276 מיליון שקל.