"המחירים בקטגוריית המיצים גבוהים ב-20% ממה שצריך להיות"

חברת פריניב מבצעת מיתוג מחדש ומתכננת כניסה לרשתות שופרסל ומגה

"המחירים בקטגוריית המיצים הטבעיים צריכים להיות נמוכים ב-20% ממחירם היום. גם אחרי שרמת המחירים תרד ב-20%, הרשתות והיצרנים ישמרו על מרווחים נאים" - כך אומר אשר יניב, מנכ"ל ובעלי יצרנית המיצים פריניב.

לדבריו, תג המחיר לבקבוק 1 ליטר מיץ טבעי לא צריך להיות גבוה מ-12-10 שקל (לפני מבצעים והוזלות), ובקבוק 2 ליטר לא צריך לעלות יותר מ-20 שקל.

פריניב, השחקנית השלישית בגדולה בענף, מבצעת בימים אלה מהלך של מיתוג מחדש והשקה של שילובי פירות ייחודיים. המבחר של החברה כולל כיום 11 טעמים עם כוונה לפתח מדי עונה שני טעמים נוספים.

למרות היותם יצרן קטן, כזה שיכול היה לפעול בשקט מאחורי מותג פרטי של רשתות השיווק, מצהיר יניב כי "לא נייצר מיצים סחוטים עבור מותגים בארץ או בחו"ל". לעומת זאת, בתחום התרכיזים מייצרת החברה את מותג שופרסל לסירופ פירות.

מוצרי פריניב נמכרים בסניפי הרשת הרביעית (למעט בחצי חינם), בסניפי קו-אופ ישראל, בעדן טבע מרקט ובשפע שוק. למרות הנוכחות ברשתות שבשליטת דור-אלון, מול סניפי מגה עדיין לא נחתם הסכם. המשא-ומתן עם שופרסל נמצא בשלב שמוגדר כ"מתקדם יותר".

"עד שלא נגיע לחנויות של הרשתות הגדולות, ימשיכו הצרכנים בישראל לשלם יותר. אנחנו ה'רמי לוי של המיצים הסחוטים' - ויש לנו בשורה של מחיר שתשפיע על הענף כולו", אומר יניב.

נתחי השוק של המותג פריניב (שבשלב זה לא כולל פעילות במגה או בשופרסל) עומדים לפי ההערכות על 14%, לעומת 46% לפרימור ו-34% לפריגת.