ערוץ 10: יוסי מימן לא מזרים כסף - אך לא מתכוון לעזוב

יוסי מימן מחזיק ב-51% ממניות ערוץ 10 ■ קבוצת מרחב: "מעבר לכוונה להכניס משקיע נוסף לערוץ 10, אין כל כוונה לשנות את הרכב הבעלות בערוץ"

התפוצצות עסקת צינור הגז המצרי מעלה תהיות גם באשר למתרחש רחוק משם - במשרדי ערוץ 10 בגבעתיים. יוסי מימן הוא בעל השליטה בערוץ 10 המדשדש, וכל תזוזה בעסקיו האחרים של איש העסקים מעמידה גם את עתידו של הערוץ בסכנה.

זה כמה חודשים שמימן לא מזרים כסף כלל לערוץ 10, למרות שהוא מחזיק ב-51% ממנו. עובדה זו הפכה בתקופה האחרונה את רון לאודר לבעל המניות הדומיננטי בערוץ, כיוון שהיה האחרון שהעביר כסף לערוץ לצורך רצף פעילות תפעולי.

למרות הצהרות חוזרות ונשנות על מחויבות כלפי הערוץ, בסיבוב הזה של המשבר המתמשך של הערוץ מימן שקט הרבה יותר, ונדמה שהוא הרבה פחות מחויב. מאז קום הערוץ הוא השקיע בו מאות מיליוני שקלים ולא הרוויח דבר - לא רק כלכלית.

גם הסיבות האחרות שבגינן מחזיקים אנשים בערוץ טלוויזיה לא הוכיחו עצמן, לא יוקרה ולא השפעה. ערוץ 10 הפך למוקצה על-ידי השלטון הישראלי הנוכחי, והנחמה אינה מגיעה למימן גם מכיוון זה.

בימים אלה הניסיונות להושיע את הערוץ מתקיימים בשני אפיקים: האחד הוא ניסיון להכניס משקיע חדש. המועמד העיקרי הוא איש עסקים צרפתי בשם יריב אלבז, שלמרות פרסומים עדיין נמצא בתמונה. אלבז הבהיר, גם בפגישות עם שר התקשורת משה כחלון, כי לא ייכנס אם לא יוסדר נושא חובו של ערוץ 10 למדינה, העומד על 60 מיליון שקל.

האפיק האחר הוא ניסיון להשפיע על שר התקשורת שיוביל חקיקה שתמיר את חובות ערוץ 10 לחובות תוכן, שבהם יוכל הערוץ לעמוד. זאת, למורת-רוחו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נדמה שכעת לא יוכל הערוץ להתקיים ללא שני המרכיבים האלה. כך או אחרת, מסתמן כי מימן לכל הפחות ידולל במניותיו מ-51% ל-40% לכל היותר, עובדה שתסיר מעט עומס מכתפיו.

דובר קבוצת מרחב אמר בתגובה כי "מעבר לכוונה להכניס משקיע נוסף לערוץ 10, אין כל כוונה לשנות את הרכב הבעלות בערוץ".