אתר "כלכליסט" מצטרף למדידת האינטרנט

האתר נמדד בתחילת דרכה של ועדת המדרוג, אך בחר שלא לפרסם את נתוניו והסתמך בחודשים האחרונים על תוצאות סקר TIM השנוי במחלוקת

אתר הכלכלה "כלכליסט" מבית "ידיעות אחרונות" הצטרף לוועדת המדרוג למדידת הרגלי הגלישה בישראל.

הצטרפותו של "כלכליסט" באה לאחר חודשים רבים בהם בחר האתר להימנע מלהימדד תחת ועדת המדרוג, שהפכה להיות הברומטר המרכזי בשוק הפרסום הישראלי למדידת היקפי הגלישה בישראל.

בתחילת דרכה של ועדת המדרוג, לפני למעלה מ-7 חודשים, נמדד "כלכליסט" למשך תקופה קצרה, אולם בחר שלא לפרסם את נתוניו באופן פומבי ולהפסיק להימדד. כעת, כאמור, החליטו באתר הכלכלי לחזור ולהימדד.

מנכ"ל ועדת המדרוג, גל תורג'מן, אישר את הפרטים ואמר כי האתר יימדד כאתר עצמאי ולא כחלק מאתר ynet, שגם הוא מבית "ידיעות אחרונות". תורג'מן נמנע מלציין מתי יפורסמו תוצאות המדידה הראשונות של האתר, אך לא מן הנמנע כי כבר בפרסום הקרוב של מדידת יוני יפורסמו נתוני הגלישה לאתר "כלכליסט".

אתר "כלכליסט" היה אחד מהאתרים הבודדים שבחרו להישאר מחוץ למדידה והמשיכו להסתמך בחודשים האחרונים על תוצאות סקר TIM, שבוחן את המודעות וחשיפת לאתרי האינטרנט הישראלים. זאת, על אף שבמשרדי הפרסום ציינו בראיון שפורסם לאחרונה ב"גלובס" כי אתרים שאינם במדידה פשוט לא נספרים.

סקר TIM, עליו הסתמך "כלכליסט", זכה בעבר לביקורת, כיוון שהוא בוחן את המודעות לאתרים ולא את הגלישה בפועל.

הבדל מהותי בין סקר TIM לתוצאות ועדת המדרוג ניתן היה לראות לפני כשבועיים, כשהתפרסמו תוצאות המדידה לחודש מאי. אתר הפורומים fxp התברג במקום השמיני ברשימת אתרי האינטרנט הישראלים המובילים מבחינת היקפי גלישה חודשיים, כשבסקר TIM האתר כלל אינו מופיע ברשימת האתרים המובילים. זאת, כאמור, כיוון שמדובר בסקר מודעות ולא במדידה בפועל.

אמנם ישנם עוד אתרי אינטרנט ישראלים מובילים שעדיין לא נמדדים, כמו אתרי הלוחות winwin (גם הוא מבית "ידיעות") והומלס, אך תורג'מן מציין כי בכוונת הוועדה לא להסתפק רק בצירופם של אתרים גדולים.

"אנחנו לא רוצים להיות רק ועדה של אתרים גדולים, אלא גם של אתרים קטנים ואפילו של אתרים לא מסחריים כמו אתרים של רשויות מקומיות", אמר תורג'מן.

באשר לשאלה מדוע לרשות כמו עיריית תל-אביב להצטרף לוועדה על אף שהיא לא מוכרת שטחי פרסום באתר, הסביר תורג'מן כי "כלי המדידה נותנים תובנות לא רק בהיבט של הוצאה שיווקית, אלא של ההבנה מי המשתמשים באותו אתר. כך, עיריית תל-אביב יכולה לגלות מי האנשים שגולשים באתר שלה".