איתות טכני: 3 תמרורי אזהרה לשווקים בשבוע הקרוב

אנדרו ניקוויסט, מייסד האתר הכלכלי הפופולרי See It Market, מספק 3 סימני אזהרה לשווקים בשבוע הקרוב ■ ניקוויסט טוען כי המדדים המרכזיים הגיעו לשיא ועשויים לתקן השבוע

אומנם בשווקים קיימת ציפייה דרוכה לקראת מוצא פיו של יו"ר ה'פד' בן בררנקי, אשר צפוי לנאום בכנס הבנקאות הגדול שיערך בג'קסון הול בסוף השבוע, אך אנדרו ניקוויסט, מייסד האתר הכלכלי הפופולרי See It Market, מספק 3 סימני אזהרה לשווקים בשבוע הקרוב.

"אני מעוניין שהמשקיעים יהיו מודעים לסיכונים בשווקים לטווח הקרוב", אומר ניקוווויסט. אז מהם סימני האזהרה?

1. השווקים בשיא - "אנו לקראת גבהים חדשים ובאופן טיפוסי, השווקים אינם יודעים מה לעשות כאשר הם מגרדים טריטוריה חדשה", הוא מסביר וטוען עדות לכך ניתן למצוא במדד ה-S&P 500 שנגע בשיא של 4 שנים בשבוע החולף אך מייד נסוג לאחור.

2. המדדים האחרים עדיין חלשים - ניקוויסט טוען כי מדד הבנקים האמריקני (BKX) וכן מדד הראסל 2000 (RUT) אינם עקבו אחר המדדים המרכזיים ולא טיפסו לגבהים חדשים, סימן שיכול להעיד על כך שהעליות האחרונות היו מלאכותיות והם יכולים לגרור את המדדים החזקים למטה.

3.תבנית טכנית - מספר מדדים מרכזיים כגון הנאסד"ק 100 או ה- S&P 500 יצרו תבניות טכניות שבועיות הנחשבות לתבניות שוריות (תבנית ה- rising wedge). ניקוויסט מציים כי במקרה שהמדדים ישברו מטה את התבניות הללו, זהו סימן דובי, אך במקרה שהם לא ימשיכו במסלול של התבניות "יהיה זה ניצחון לשוורים בטווח הקצר".

אז איפה אנחנו כיום? עד כה ראינו נסיגה של כ-2% מהשיאים שרשמו המדדים. האם יהיה זה מספיק לטעון מחדש את השוורים לשיאים חדשים? או האם ה-S&P יסוג לאחור לרמת התמיכה שלו? (סביב 1,370 נקודות), נחכה ונראה.