ההדחה והסערה

אורי יוגב נגד ישראל כץ, חלק ב'

באוגוסט האחרון, רגע אחרי הדחתו הפתאומית מרכבת ישראל, התראיין אורי יוגב ל-G ודיבר על ההדחה המפתיעה. הרבה הסברים תיאורטיים צצו בזמנו בנוגע לסיבה: אמרו שיוגב לא שיתף פעולה עם מינויים ששר התחבורה ישראל כץ ביקש לעשות ברכבת; ואפילו הייתה תזה שגרסה כי יוגב, שלא בטובתו, נקלע למאבק פוליטי בין כץ לנתניהו בעקבות סברה שלפיה כץ חבר ל"פייגלינים", שמלחיצים את ראש הממשלה בשנים האחרונות (לראיון עם משה פייגלין, ראו עמ' 14).

בסביבתו של כץ דחו את התיאוריות והדגישו כי היחסים עם נתניהו חמים ואישיים כתמיד. יוגב עצמו היה מאוד קורקטי: "אין לי מושג", אמר בראיון. "אני נוהג לחשוב בצורה אינסטרומנטלית ופוזיטיבית" (לכתבה המלאה סרקו את הקוד).

השבוע נרשמה תפנית בפרשה, כאשר "גלובס" חשף חוות-דעת משפטית שהזמין יוגב, לאחר שרשות החברות הודיעה כי החלה לבדוק חשד לפגמים בהליכים שהובילו לסילוקו. על-פי חוות הדעת, כץ וראש המטה שלו התערבו באופן בוטה בשיקול-דעתו של דירקטוריון הרכבת בנושא.

במשרד התחבורה אמרו בתגובה לחשיפה של עמירם ברקת כי "מדובר בגיבוב של שקרים ורכילויות המובאים בידי עורך דין מטעמו של יוגב" וציינו כי "קיימת חוות דעת של שאר חברי הדירקטוריון, המצביעה על כך שכל הגורמים פעלו בהתאם לנהלים". מעניין מה תהיה התפנית הבאה.