קריימר: זוהי מניית האנרגיה הטובה בעולם - זינקה ב-70%

הפרשן הבכיר של CNBC חוזר על המלצתו מ-2007 - קנו את קינדר מורגן ■ קריימר טוען כי חברת האנרגיה הזו רוכבת על "בום האנרגיה" בארה"ב ותמשיך לזנק בעשרות אחוזים

כלכלנים ואנליסטים רבים טוענים כי ההתפתחויות הטכנולוגיות החדשות, ההשקעות והגילויים החדשים הפכו את את סקטור האנרגיה בארה"ב לאחד החמים ביותר בימים אלה. ג'ים קריימר, הפרשן הבכיר של CNBC ממליץ במיוחד על מניה אחת בסקטור זה וטוען כי היא תעניק למשקיעים תשואה נדיבה, לאחר שכבר זינקה ב-70% בשנים האחרונות.

אחת המניות המועדפות על קריימר בסקטור האנרגיה, היא קינדר מורגן פרטנרס , הנחשבת לאחת השחקניות הגדולות בתחום האנרגיה. החברה מייצרת ומשווקת צינורות להובלת גז ונפט ומחזיקה בצינורות בהיקף של כ-117 אלף קילומטר וב-180 טרמינלים שונים.

אולם, רבים תוהים האם באמת כדאי להיחשף לסקטור האנרגיה בימים של ירידה חדה במחירי הנפט והגז? קריימר מסביר שמחירי הנפט אינם משפיעים על המניה הזו. "תחשבו על החברה הזו כמפעילה של כביש אגרה ענק", הוא מסביר. "קינדר מורגן גובה עמלות מהובלת נפט וגז בצינורות שלה, כך שהיא פחות מושפעת מהתנודתיות במחירי הסחורות והאנרגיה", לטענתו.

הפרשן הבכיר מסביר כי קיים גורם נוסף שמגדיל את כדאיות ההשקעה במניה זו - קינדר מורגן היא למעשה אחת המרוויחות הגדולות מגילויי שדות הנפט החדשים. "בזמנים כאלו כאשר גילינו כל כך הרבה נפט, העסקים של קינדר פורחים".

ניתן להסכים עם טענותיו של קריימר כאשר בוחנים את הדוחות האחרונים של החברה. הרווחים ברבעון הראשון של 2013 יותר משולשו וההכנסות זינקו ל-783 מיליון דולר, לעומת 206 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מעבר לכך, קריימר אוהב את תשואות האג"ח של החברה. "קינדר מורגן מעניקה לכם תשואה של 5%, הרבה ממה שנותנות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב".

מאז שקריימר המליץ על המניה הזו לראשונה ב-2007 היא הוסיפה לערכה כ-70% והפרשן הבכיר מעריך כי היא תמשיך לזנק בטווח הקרוב בעוד עשרות אחוזים.