גאידמק טוען: "מצאתי רוכש לבית"ר"; הערכות: טביב ייקח אותו לבימ"ש

(עדכון) גורם בבית"ר: "מז'ידוב 'הרוכש' שימש כמתורגמן במשחק שלנו בצ'צ'ניה; אין לו כסף להחזיק אפילו רבע מקבוצת כדורגל"

נמשכת הסאגה בבית"ר ירושלים. אחרי שאלי טביב טען אתמול (ג') כי מצא דרך לרכוש את הקבוצה מידיו של ארקדי גאידמק באמצעות אופציה שניתנה לעמותת האוהדים, הודיע גאידמק בשעות הלילה על מהלך נגד. גאידמק חשף כי ימכור 50% מהבעלות שלו בקבוצה לתמיריאן (תמיר) מז'ידוב הצ'צ'ני-ישראלי. מדובר בבחור בן 33, שהיה מעורב בין היתר בהבאת שני השחקנים הצ'צ'נים סדאייב וקדאייב לבית"ר במהלך העונה שעברה, והיה בין הגורמים המרכזיים של ארגון משחק האימון של בית"ר ב-9 בינואר השנה מול טרק גרוזני בצ'צ'ניה.

לטענת גורמים במועדון, מז'ידוב יהיה רק הפרונט של העסקה, אם תתרחש. "מהיכרות עם הבחור, לא נראה שיש לו כסף להחזיק אפילו רבע מקבוצת כדורגל", טוען גורם בבית"ר ל"גלובס". "בזמן שהגענו למשחק האימון בצ'צ'ניה הוא שימש כמתורגמן שלנו ואיש הקשר, ואחר כך הוא הגיע לישראל לעזור לקדאייב וסדאייב בשבוע הראשון של הקליטה שלהם". אחד השמות האפשריים שעלו כמי שעשוי לתמוך בקבוצה, והוזכר גם בעבר - הוא איש העסקים טלימן איסמאילוב, יהודי הנחשב לאחד מהאנשים העשירים בצ'צ'ניה. איסמאילוב הוא אחד הספונסרים של קבוצת טרק גרוזני.

לכלי התקשורת אמר גאידמק כי הסיכום עם מז'ידוב הוא לרכישת 50% ממניות בית"ר בשלב ראשון. "הוא איש ספורט מקצועני ויכול לנהל את בית"ר בצורה מקצוענית. יש קבוצה של אנשי עסקים עשירים מאוד מברית המועצות לשעבר שמוכנים להשקיע כספים רבים בבית"ר". עוד הוסיף: "מר טביב לא יביא לי שום כספים. רציתי להעביר את המועדון כבעלים לאדם אחראי. במשך שנים הייתי הבעלים, השקעתי במועדון כמעט 100 מיליון דולר. כולם יודעים שהמצב הכלכלי שלי לא זהה למה שהיה כאשר קניתי את בית"ר. היום הפעילות שלי בבית"ר ירדה לגמרי, כולם אומרים לי ללכת הביתה".

בסביבתו של טביב אמרו ל"גלובס" כי כבר בתחילת השבוע הרגישו ש"גאידמק מבשל משהו" וכי הוא אינו מתכוון להעביר את הקבוצה לטביב. לטענת אנשי טביב, העובדה שאתמול - עוד לפני ההודעה של גאידמק על מציאת רוכש - מימשו את האופציה לרכישת הקבוצה דרך עמותת האוהדים, מקנה להם את הבעלות על הקבוצה.

לפי הערכות משפטנים המעורים בנושא, סיפור השליטה בבית"ר יגיע בסופו של דבר למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, או לבית המשפט אזרחי.