החגים בפתח והקרפיון במתח: 1,000 טון יעשו את דרכם לצלחת

משרד החקלאות מפרסם את נתוני הצריכה הצפויים של המאכלים המסורתיים שיימצאו על כל שולחן חג ■ הישראלי צורך בחגי תשרי כ-300 גרם דבש בממוצע

ראש השנה בפתח, ומשרד החקלאות מפרסם היום (ג') את נתוני הצריכה הצפויים של המאכלים המסורתיים שיימצאו על כל שולחן חג.

מהנתונים עולה כי לא פחות מ-50% מצריכת הדבש השנתית בישראל היא בחגי תשרי. חישובים שנעשו במשרד מעלים כי בתקופת החגים הקרובה ייצרכו בבתי ישראל כ-2,000 טון דבש על סוגיו, בשווי כולל של כ-100 מיליון שקל במונחים של מחיר לצרכן.

לפי חישוב של האוכלוסייה החוגגת את חגי תשרי, בתקופה זו יצרוך ישראלי ממוצע כ-300 גרם דבש. היקף הצריכה השנתי של דבש בישראל עומד על כ-3,600 טון, ובמשך כל השנה צורך אדם ממוצע כחצי קילו דבש.

כמו כן, בתקופת החגים הקרובה צפוי הישראלי הממוצע להכפיל את היקף צריכת הדגים שלו ולאכול כ-1.8 ק"ג דג. זאת, כשבחודש ממוצע בשאר השנה נצרכים 900 גרם דג לנפש, ובשנה נצרכים בידי אדם ממוצע כ-11 ק"ג דגים, על סוגיהם.

לפי ארגון מגדלי הדגים, הדג המבוקש ביותר במטבח הישראלי הוא הקרפיון, ואחריו דגי האמנון והבורי. במשך חגי תשרי נצרכים כ-1,000 טון של דגי קרפיון, לעומת 350 טון בכל חודש אחר במהלך השנה.

במשרד החקלאות מעריכים כי ביקוש ער צפוי בשבועות הקרובים גם לתפוחים, אם כי הישראלי הממוצע אוהב לנגוס בתפוח עסיסי בלי קשר לחגי תשרי: במשך כל השנה אוכל ישראלי לא פחות מ-125 תפוחי עץ, 17 מהם בחגי תשרי. להערכת משרד החקלאות, בתשרי צפויה עלייה בהיקף הצריכה של תפוחי העץ בארץ, אך היא תהיה מינורית.

כמו כן, בחגים הקרובים הישראלי הממוצע יאכל שני רימונים שלמים, שני שליש מהצריכה השנתית שלו של הפרי שמייחסים לו סגולות רפואיות רבות. לפי המשרד, בשנתיים האחרונות חלה עלייה של לא פחות מ-50% בהיקף הייצוא של רימונים מישראל למדינות העולם. ברחבי הארץ קיימים כ-25 אלף דונם של מטעי רימונים, המשמשים בין השאר לייצור מיצים ויינות.

כמה נאכל בחגים
 כמה נאכל בחגים