הטייסים "הבריזו" - ונוסעי 4 טיסות אל-על נתקעו בנתב"ג

(עדכון) - הטייסים לא הגיעו לטיסות במחאה על תנאי העסקתם, והטיסות שהיו אמורות להמריא - למינכן, לונדון, בודפשט ובוקרשט - נותרו אתמול על הקרקע ■ הטיסות יצאו הבוקר לדרכן, והנהלת אל-על תפצה את הנוסעים

4 טיסות אל-על שבוטלו אמש (ה') כי הטייסים "הבריזו" - יצאו הבוקר (ו') לדרכן. באל-על מבטיחים לפצות את הנוסעים בגין העיכוב בהתאם לחוק שירותי תעופה - פיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה (המוכר בשמו "חוק טיבי" על שם יוזמו ח"כ אחמד טיבי מתע"ל - שנכנס באוגוסט 2012 לתוקף).

כאמור, 4 טיסות של חברת התעופה אל-על שהיו אמורות להמריא אמש - נותרו על הקרקע ולא המריאו אמש ליעדן: מינכן, לונדון, בודפשט ובוקרשט. הסיבה: הטייסים לא הגיעו לטיסה במחאה על תנאי העסקתם.

מהנהלת אל-על נמסר כי "בתקופה האחרונה נאלצה אל-על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי-זמינות טייסים וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות".

עוד נמסר כי מנכ"ל אל-על הנכנס, דוד מימון, וההנהלה פועלים למציאת דרכים למימוש התוכנית המסחרית של החברה, הפועלת בסביבה תחרותית קשה, ולהוציא את הטיסות כסדרן, תוך צמצום הפגיעה בלקוחות.

"עד היום הצליחה הנהלת אל-על למנוע פגיעה בלקוחות החברה על-ידי שינויים בהצבת המטוסים. חברת אל-על מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו ופועלת להביא את הנוסעים ליעדם בהקדם האפשרי", נמסר מהחברה.

טייסי אל-על מלינים על עומס בעבודה ועל עייפות כתוצאה מכך. "צר לנו על נוסעי החברה הנפגעים", נמסר מוועד טייסי אל-על. "לצערנו נוצרה סיטואציה בלתי אפשרית בצי 737, בו מדי יום ישנם בין 5 ל-10 טיסות לא מאוישות על-ידי טייסים. הטייסים צריכים להסכים לבצע טיסות אלה בנוסף לתוכנית הטיסות העמוסה גם כך. לא ניתן לדרוש מטייסים לטוס עייפים, כשהם כבר מבצעים טיסות הרבה מעבר לשעות עבודה מקובלות בעולם. אנו תקווה שהנהלת החברה תמצא פתרון מהיר ויעיל בהקדם האפשרי, ואנו ניתן כתף כמו תמיד".

לא הפעם הראשונה

אין זו הפעם הראשונה שטייסי אל-על "מבריזים" והטיסה מתבטלת. ביולי 2012 אירע מקרה דומה: שתי טיסות בקו תל-אביב-סנט פטרסבורג-תל אביב בוטלו עקב אי-התייצבות הטייסים.

נציג הטייסים דאז, ניר צוק, אמר ל"גלובס" כי "הטייסים באל-על טסים במצב של עייפות מנטלית", וכי "מערכת היחסים העכורה של הטייסים עם הנהלת החברה, בדומה לזו של יתר עובדי אל-על, פוגעת קשות במוטיבציה של כולם".

עוד אמר אז צוק כי "הנהלת אל-על לא משקיעה בקשרי עבודה עם עובדיה, וזה פוגע נפשית. אנשים באים לעבודה עם חוסר חשק, עם ראש באדמה. אנחנו לא מבינים למה זה צריך להיות ככה, למה אי-אפשר לדבר, למה רק מאיימים עלינו בצעדים חד-צדדיים כואבים ולא משתפים אותנו בהם מראש. למה רק מסר שלילי".

צוק הוסיף ואמר כי "העייפות המנטלית אמנם מעייפת גם פיזית, אך לעולם טייסי אל-על לא יטוסו במצב של עייפות פיזית. "בטיחות מעל הכול", הוא הדגיש.