האם ערוץ 10 יוריד את "כלבוטק" של המנכ"ל רפי גינת?

כדי ש"כלבוטק" תחזיר את ההשקעה שלה, היא אמורה להחזיק עונה של 17%-20% רייטינג לפחות ■ התוכנית הראשונה של העונה עמדה על 16.9% ■ בקרוב יתבקשו נציגיו של יוסי מימן לקבל החלטה בעניין עתיד התוכנית

בערוץ 10 רוצים שקט תקשורתי. מאז עלה הרעיון במשרד התקשורת וברשות השנייה לצייר בחוק עולם ללא הערוץ, כבר היו משקיע או שניים שחזרו בהם מההתעניינות בערוץ. לטובת העברת המסר שהכול מתנהל כשורה בערוץ 10, וכדי למנוע ממי שמראה בדל של עניין בגוף השידור החבוט לחזור בו, מוכנים היום בערוץ לבלוע צפרדע אחת גדולה במיוחד - "כלבוטק".

לא משנה מה ינסה ערוץ 10 להציג כלפי חוץ, הוא נאכל מבפנים. כיום שורר אי-אמון משמעותי בתוך הערוץ בין העובדים, ההנהלה הבכירה, המנכ"ל ובעל המניות שעוד נותר, יוסי מימן.

בימים אלה, נודע ל"גלובס", החלה להתגבש התארגנות של עובדים בכירים מאוד - שאינם קשורים בוועד העובדים הרשמי - שיבקשו ליצור ציר עוקף רפי גינת ולתקשר ישירות עם אנשיו של מימן, אירית אילוז וליאו מלמוד.

הם מביטים אל המנכ"ל, על שכרו ועל ההכנסות המעטות שמצליחה תוכניתו היקרה יחסית להביא לערוץ, והם מרגישים שהערוץ לא נמצא בידיים טובות. הם חוששים שהכסף בקופת הערוץ יאזל הרבה לפני סוף השנה - התאריך שעליו הצהיר גינת בישיבת עובדים השבוע - והם יצפו ממימן לעשות מעשה דרמטי.

גינת, מצדו, ממשיך לחפש משקיע. הוא עושה זאת בשיתוף חברת הייעוץ האסטרטגי גיזה-זינגר-אבן, שבנתה תוכנית עסקית שתתאים לקבוצת משקיעים, ויחד עם שלמה רודב.

גינת שכנע - ודי בצדק - את הנהלתו הבכירה וגם את ועד העובדים כי זו כרגע המטרה העיקרית של כולם, ולכן אין לעשות תנועות חדות כמו להוריד מהמסך את תוכניתו היקרה (סנטימנטלית, בעיקר). הוא ניסה גם להרגיע את העובדים המודאגים בכינוס שארגן הוועד, והבהיר להם כי יש דיונים מול 5 משקיעים לפחות, ואמר שהוא אופטימי.

העובדים שהגיעו לישיבה יצאו סקפטיים, "בדיוק כמו שבאנו", אמרו כמה מהם מיד אחר-כך. הפרסום למחרת (של אמיר טייג ב"דה מרקר"), שהציג בפירוט את שכר-העתק - כ-10 מיליון שקל - של מי שניסה להוכיח מנהיגות ודוגמה אישית פחות מיממה לפני כן, ערער אותם עוד יותר.

"עד סוף העולם" עד הסוף

על מנת ש"כלבוטק" תחזיר את ההשקעה שלה, היא אמורה להחזיק עונה של 17%-20% רייטינג לפחות. התוכנית הראשונה של העונה, ששודרה בשבוע שעבר, עמדה על 16.9% צפייה, והיום (ב') ישודר התחקיר השני שיעסוק בסכנת החלקת השיער.

המסר מכיוון נציגי בעל הבית בערוץ 10 הוא ברור - תוכנית שלא מכניסה כרגע כסף ולא מקיימת את עצמה, יורדת מיד מהמסך. לו רק היו יכולים לעשות זאת ל"עד סוף העולם" שגורמת לדימום הקשה ביותר, אולם זו כבר צולמה במלואה.

בתוך תוכנית או שניים, יתבקשו אילוז ומלמוד לקבל החלטה בעניין עתיד תוכנית התחקירים של המנכ"ל, וזו עשויה להיות דרמטית ולהשליך גם על עתידו של גינת בערוץ.

הכסף שגינת מרוויח, יש להודות, רע למורל, אבל הוא אחרונת הבעיות של מימן שהפסיד קרוב למיליארד שקל בערוץ הזה. המטרה שלו עכשיו היא לצאת עם כמה שפחות פגיעות מההרפתקה הזו, והמשמעות היא למנוע חילוט של ערבויותיו האישיות, כפי שניתנו לגורמים שונים ובהם קרן אוריגו.

לכן, למרות שגורמים שונים בשוק מחכים להקפאת הליכים של ערוץ 10 כדי להשיג את נכסיו בזול וללא חובות, הוא יעשה הכל כדי למנוע זאת.

ההערכה היא שבתוך חודשיים, אם לא יגיע משקיע, יעבור הערוץ פאזה וישוב לשדר שידורים חוזרים בעצימות נמוכה. ייתכן מאוד שעד אז כבר תונח על שולחן הכנסת הצעת החוק שגיבש מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, והרעיון של שני ערוצים שכולם ערוץ 2 ייצא לדרך.

המרוץ הזה נגד הזמן, אם כן, נע על מדרון חלקלק, ונראה שלא כולם בערוץ 10 יגיעו אל סופו.

מהנהלת ערוץ 10 נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לדברים לא ענייניים. בעלי המניות של הערוץ וכל ההנהלה עוסקים יחד בדבר מרכזי אחד, והוא גיוס משקיעים והמשך פעילותו של הערוץ".