שדה דב יחזור ממחר לפעילות אזרחית שגרתית

שדה דב נסגר ביום שישי לטיסות אזרחיות בשל צמצום המרחב האווירי האזרחי על רקע המצב הביטחוני, דבר ששיבש את לוח טיסות הפנים של ארקיע וישראייר

שדה דב / צלם: תמר מצפי
שדה דב / צלם: תמר מצפי

אנחת רווחה בארקיע ובישראייר: שדה התעופה שדה דב ברמת-אביב יחזור החל ממחר (ה') לפעילות אזרחית שגרתית.

שדה דב, המשרת את מטוסי ארקיע וישראייר בטיסות פנים-ארציות לאילת ולחיפה, נסגר ביום שישי שעבר לטיסות אזרחיות בשל צמצום המרחב האווירי האזרחי על רקע המצב הביטחוני, וכל הפעילות האווירית האזרחית הועתקה ממנו אל טרמינל 1 בנתב"ג.

סגירת שדה דב והעתקת הפעילות לנתב"ג גררו ביטולים ושיבושים בלוח הטיסות הפנים-ארציות של ארקיע וישראייר.

על הנזק שנגרם העיד גם תדריך כתוב שנשלח לטייסי ישראייר, ובו נכתב: "בימים אלה של שינויים רבים ותכופים, לו"ז משובש, פטריות בשמיים ודאגה כללית - אנא הקפדה יתרה בכל הקשור לבטיחות טיסה. דברו על זה בתדריכים ושתפו ללמידה הדדית על אירועים חריגים".

עוד נכתב בתדריך: "מספר גדול מקרב טייסינו מקיים גם פעילות רבה בטייסות שלהם. שירות המילואים, השיבושים בזמנים והעתקת הפעילות לבן-גוריון גוררים במקרים רבים גם שינויים באיוש הטיסות. אנחנו משתדלים לצמצם זאת ככל הניתן. אנו זקוקים להמשך שיתוף-הפעולה וההיענות שלכם, לה אנו זוכים מכם עד כה באופן גורף ומכל הלב".

דובר רשות שדות התעופה, המתפעלת את נתב"ג, הדגיש גם הבוקר (ד') כי נתב"ג עובד גם היום בתצורה המאפשרת גמישות תפעולית הכוללת גם עיכובים קלים.

יצוין כי השיבושים בלוחות הטיסות בנתב"ג נובעים משינוי נתיבי ההמראות והנחיתות עקב המצב הביטחוני. כלומר, במקום המראות מכיוון מזרח למערב בימים כתיקונם, ההמראות הן כיום בכיוון ההפוך: ממערב למזרח על מסלול 08; ואילו הנחיתות הן מכיוון צפון לכיוון דרום, על מסלול 21 החדש שהושק רק באחרונה ועורר את זעמם של יישובים רבים שנכנסו למעגל רעש המטוסים.