מירי רגב התלוננה נגד גולש שקילל אותה - והוא נעצר לחקירה

גולש קילל את ח"כ רגב בפייסבוק לאחר שכתבה כי "שמעון פרס מיצה את עצמו" ■ הגולש: "נעלבתי בשמו של פרס" ■ רגב ל"גלובס": "יש גבול גם לחופש הביטוי"

מירי רגב / צילום: איל יצהר
מירי רגב / צילום: איל יצהר

חברת הכנסת מירי רגב, שידועה בלשונה החריפה בכל הנוגע לדיונים בכנסת ובעיקר מול חברי כנסת ערביים, הגישה תלונה במשטרה נגד גולש שקילל אותה בפייסבוק, ובעקבות זאת הוא זומן אתמול (ג') לחקירה.

ח"כ רגב כתבה לפני מספר ימים סטטוס בדף הפייסבוק שלה, שבו היא הגיבה לדברים שאמר נשיא המדינה היוצא שמעון פרס ש"המבצע של צה"ל מיצה את עצמו", וכתבה כי היא סבורה כי פרס הוא זה שמיצה את עצמו. הדברים של רגב כנראה עצבנו גולש בשם גילי גולן, שהגיב לה בפייסבוק וקילל אותה.

רגב לא נשארה חייבת ומיד הגישה תלונה במשטרה. אתמול בבוקר אותו גילי גולן קיבל טלפון מהמשטרה שזימנה אותו לחקירה בערב של אותו היום. בחקירה, לאחר שנקראו לו זכויותיו (זכות השתיקה והזכות לעורך דין), נמסר לו כי הוא חשוד בהעלבת עובד ציבור.

גולן כותב בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא "נעלב בשמו של פרס" מהדברים שכתבה רגב ולכן כתב לה את הדברים החריפים. לדבריו, הוא אמר לחוקר כי "מירי רגב העליבה את שמעון פרס ברבים, ואמרה ש'זמנו עבר', ועל כן קראתי לה זו**. אני לא חוזר בי ואני עומד מאחורי הדברים שאמרתי ב-100%".

החוקר שאל את גולן אם הוא פנה לשמעון פרס ואמר לו שיתלונן נגד רגב במשטרה, וגולן השיב כי לא פנה עדיין אבל הוא מתכוון לפנות. "רגב צריכה להתבייש לדבר ככה על פרס", אמר לחוקר.

החוקר השיב לו כי "זה לא מעניינך. תן להם להסתדר ביניהם. מה אתה מתערב?", וגולן השיב לו: "נעלבתי בשם פרס".

גולן שוחרר בסוף החקירה בערבות של 5,000 שקל ונדרש שלא להתקרב ולא לפנות למירי רגב למשך 14 יום. הוא כתב אתמול בעמוד הפייסבוק שלו, בציניות ברורה: "אז מירי רגב - את מתוקה, נשית, עדינת נפש, פיך מפיק מרגליות, ואני אוהב אותך. בפעם הבאה תתקשרי אליי ונפתור את זה בינינו, מה את רצה למשטרה?? נעלבתי. עכשיו אני ברוגז איתך, וגם אחרי שיעברו ה-14 יום לא תשמעי ממני".

ח"כ רגב מסרה היום (ד') ל"גלובס" כי "יש גבול גם לחופש הביטוי. מותר לי להגיד את דעתי על פרס, ומותר לגולשים להגיב בצורה עניינית, אך לא לכתוב דברים מכוערים כמו שגולן כתב. אני לא מוכנה שאנשים יוציאו לי שם רע, ושילדים יקראו את הקללות האלה ברשת. אני רוצה להעביר מסר לאנשים לחשוב פעמים לפני שהם כותבים בפייסבוק, ולשקול את הדברים שלהם בטרם הם נאמרים. אין לי בעיה עם ביקורת, אבל לא בסגנון כזה. זה יכול להוביל לאלימות פיזית, וצריך להפסיק עם זה".

מירי רגב / מתוך הפייסבוק
 מירי רגב / מתוך הפייסבוק