אפקט החג: ירידה ברייטינג במהלך ראש השנה וסוף השבוע

"הצילו! אני לא יודע לבשל" של קשת הובילה את הטבלה השבועית עם 24.3% ■ ערב השידורים של ערוץ 1 על דאע"ש גבר על הפריים-טיים בערוץ 10

ראש השנה, שחל במהלך השבוע שעבר, יצר שבוע משונה בכל הקשור למפת הצפייה השבועית. באופן מסורתי, שידורי המחצית השנייה של השבוע (בה חגגנו את השנה החדשה) ספגו ירידה משמעותית ברייטינג, ובמוצאי שבת שבה החיוניות אל המסך.

"הצילו! אני לא יודע לבשל" של זכיינית ערוץ 2 קשת, שמשודרת אף על-פי ולמרות תקופת החגים, ככל הנראה על מנת להספיק לספק הוכחות הצלחה לפני יריד מיפ שיחול בחודש אוקטובר, שודרה פעם אחת השבוע והובילה את טבלת הרייטינג השבועית עם 779 אלף צופים.

ריאליטי הבישול, אם אפשר לקרוא לו כך, הוביל אמנם במספר הצופים, אך חלק את המקום הראשון עם "The Voice" של רשת באחוזי הצפייה במשקי-הבית היהודיים. הדבר מעיד על מגמת צפייה קבוצתית בסוף השבוע הלא שגרתי האחרון - יותר אנשים צופים יחד מול פחות מקלטים.

"The Voice", עם זאת, הוכיחה את עצמה כמובילה מבחינת נתח הצפייה, והוא הקרוב ביותר ל-40% מבין התוכניות ששודרו השבוע בטלוויזיה.

חזרתה של "מצב האומה" של רשת אל המסך הייתה מינורית יותר מהעונות הקודמות - רק 19.5% צפייה במשקי-בית יהודיים, למרות שהצליחה לגבור על "המסע המופלא של אהרוני וגידי" בערוץ 10, שעמד על 13.9% לפני צאתו לפגרה. באותו ערב ההתמודדות הייתה משולשת, כשבערוץ 1 שודר משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, אשר השיג 11% צפייה.

זה היה שבוע מוצלח בעבור ערוץ 1, לאחר שניתן לחוש כבר באותות השינוי עם כניסתה של אילה חסון לתפקידה כמנהלת. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר ביום שלישי האחרון, עם ערב שידורים מיוחדים בהובלת אמיר בר-שלום, שעסק בארגון הטרור דאע"ש. לראשונה זה חודשים ארוכים גבר הפריים-טיים של הערוץ הציבורי על זה של ערוץ 10, כשהסרט המיוחד ששודר והדיון אחריו השיגו 7.5% צפייה.

גם ביום שישי גבר לקט של "יומן" בערוץ 1 על מהדורת החדשות ששודרה בערוץ 10.

רייטינג 28.9.14
 רייטינג 28.9.14