אלקוברה: אין מובהקות סטטיסטית בניסוי שלנו; המניה נחתכת

החברה מודה כי אין מובהקות סטטיסטית בניסוי בתרופת ה-MDX לטיפול בהפרעת קשב וריכוז

מניית אלקוברה צונחת היום (ה') בוול סטריט לאחר פרסום הבהרה על תוצאות הניסוי הרפואי שאת תוצאותיו פרסמה לאחרונה, כאשר החברה מודה כי אין מובהקות סטטיסטית בניסוי בתרופת ה-MDX לטיפול בהפרעת קשב וריכוז.

"אנו מנסים לנהוג בשקיפות מרבית כשזה נוגע לציבור בעלי המניות", מסר המנכ"ל ירון דניאלי לאתר TheStreet. הוא הוסיף כי ניתוח תוצאות הניסוי נמשך גם אחרי פרסום ההודעה ב-6 באוקטובר וכי לחברה נוסף מידע שלא היה זמין לה ב-6 באוקטובר.

"אנא אל תפרשו זאת לא נכון", הוא אמר. "הניתוח לא היה חיובי ואין בו כדי להספיק לרישום התרופה. אבל הוא תומך בביצוע ניסוי שני".

מאז פרסום תוצאות הניסוי ב-6 באוקטובר נפלה מניית החברה ב-60%. החברה דיווחה בזמנו על הבדל מובהק סטטיסטית ביכולות הקוגניטיביות של מבוגרים מאובחנים ב-ADHD שטופלו בתרופה, לעומת קבוצת ביקורת שטופלה בתרופת דמה. אולם, היא גם ציינה כי סילקה מן הניסוי בדיעבד ארבעה חולים בקבוצת הביקורת, שלהם היו תוצאות "חיוביות באופן חריג".

אם מתייחסים לכלל החולים בניסוי ולא מסלקים את החולים הללו, התוצאות לא היו מובהקות. לאור זאת, אלקוברה נתפסה בשוק כמי שעשתה מניפולציה לנתונים, כדי לקבל את התוצאה שרצתה. הפרשנות הסופית של הדברים תהיה תלויה בשאלה האם אכן הייתה סיבה טובה להוציא את החולים הללו מן הניסוי.