כמה השקיע "ישראל היום" בקמפיין נגד החוק בעניינו?

‎‎עלות הקמפיין של "ישראל היום" נגד החוק להפסקת חלוקתו החינמית, שעבר היום בקריאה טרומית, עמדה על יותר מ-10 מיליון שקל - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום ■ "ישראל היום": "ההוצאה בפועל נמוכה עשרות מונים"

‎‎עלות הקמפיין של "ישראל היום" נגד החוק להפסקת חלוקתו החינמית, שעבר היום בקריאה טרומית, עמדה על יותר מ-10 מיליון שקל - כך עולה מנתונים שליקטה חברת יפעת לבקשת "גלובס".

יש לציין כי מדובר במחיר המחירון של הפלטפורמות השונות, ועל כן הוא מהווה שווי החשיפה, והמחיר ששולם בפועל עשוי להיות נמוך מהמספר המדובר.

‏הקמפיין שהוביל העיתון חצה את אמצעי המדיה השונים - מהאינטרנט, דרך העיתונות המודפסת, תחנות הטלוויזיה והרדיו ושלטי החוצות.

הקמפיין כלל סיסמאות בגנות הניסיונות "להשתיק" את העיתון ותקף אישית את מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. לאור עובדה זו הקמפיין לא עלה, מן הסתם, בכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות אחרונות". נציין כי נושא הצעת החוק אף לא סוקר על-ידי כלי תקשורת אלה ובכלל זה אתר האינטרנט ‏ynet‏.

‏בתוך כך נודע ל"גלובס" כי העיתון גם לא פרסם בפלטפורמות השייכות לאיש העסקים אלי עזור, שניהל מאבק משפטי בעיתון של שלדון אדלסון, על רקע זכויות השימוש בנכסי "מעריב". בבעלות עזור חברות שילוט חוצות, קבוצת רדיו ללא הפסקה והעיתונים "מעריב" ו"פוסט".

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עלות הקמפיין בעיתונות המודפסת עמדה על 4,197,063 שקל, זאת ללא התייחסות לתוכן שעסק בנושא בהרחבה ב"ישראל היום" עצמו.

ההשקעה בטלוויזיה - על פני קמפיין בן 3 ימים בלבד לאור החלטת הרשות השנייה להסירו ממסך ערוץ 2 וערוץ 10 - עמדה על 3,325,427 שקל; ואילו קמפיין האינטרנט עמד על 100 אלף שקל בקירוב.

בחברת יפעת עדיין לא ריכזו את נתוני הפרסום בשלטי חוצות - ובכלל זה בשלטים מרכזיים כמו זה שברחוב מנחם בגין בתל-אביב, מול מגדלי עזריאלי, שנחשבים יקרים במיוחד - שכן אלה מתעדכנים רק בסוף החודש. על-פי מקורות בענף, ההשקעה בשילוט החוצות עומדת על 2-2.5 מיליון שקל.

מ"ישראל היום" נמסר: "ההוצאה בפועל נמוכה עשרות מונים מהמספר המצוין, שאין לו קשר למציאות".

היקפי הפרסום של ישראל היום
 היקפי הפרסום של ישראל היום