חודש לפני סיום הזיכיון: ערוץ 10 משדר עסקים כרגיל

ערוץ 10 שיבץ את לוח השידורים עד לחודש אפריל לפחות, ובכיריו חותמים על חוזים מול משרדי פרסום - וזאת למרות שלפי שעה לא נעשית כל עבודה במשרד התקשורת או ברשות השנייה להמשך קיומו של הערוץ

ערוץ 10
ערוץ 10

ערוץ 10 שיבץ את לוח השידורים עד לחודש אפריל הקרוב לפחות, ובימים אלה הוא חותם על חוזי עבודה מול משרדי הפרסום לשנת 2015 כולה. זאת, למרות שהערוץ צפוי לסיים את זיכיונו בחודש הקרוב, ולפי שעה לא נעשית כל עבודה במשרד התקשורת או ברשות השנייה שעשויה להבטיח את המשך קיומו. בערוץ 10 נחושים לעבור לרישיון בשנה הבאה.

ל"גלובס" נודע כי בלוח השידורים שנקבע לשנה הבאה שובצו 13 פרקי העונה החדשה של התוכנית "טריני וסוזנה" בהפקת אבוט-המאירי, ולצדה ימשיכו עד כמעט מחצית השנה התוכניות "פנים אמיתיות" ו"המקור".

עם זאת, הערוץ לא מוציא הפקות חדשות לפועל ועדיין לא כיסה את חובותיו לרשות השנייה.

ההערכה היא כי יהיה קושי אמיתי בערוץ 10 למלא את חציה השני של השנה בכל הקשור לתוכן.

נתניהו מבקש ללמוד את הנושא

בתוך כך, מכחישים היום (ה') נציגיו של בעל המניות השולט בערוץ 10, יוסי מימן, כי ביקשו להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר מחזיק גם בתיק התקשורת. בלשכת רה"מ עצמו לא הגיבו לעניין זה, אשר פורסם אתמול (ד') ב"גלובס".

מאז עזב גלעד ארדן את תפקיד שר התקשורת, נתניהו לא נתן כל הנחיות הקשורות לתחום הטלוויזיה המסחרית - לא ברשות השנייה ולא במשרד התקשורת - ולא ביקש לפגוש את אנשי המקצוע העוסקים בנושא. זאת, למרות שהסיבה הרשמית שנתן נתניהו לערר שהגיש על החוק לפיצול ערוץ 2 היא שהוא מבקש ללמוד את החומר בטרם ימשיך לקדם את החוק.

העובדים לא מפגינים

לפי שעה נמנעים עובדי ערוץ 10 מלצאת ולהפגין נגד החלטת ראש הממשלה לעצור את החוק לפיצול את ערוץ 2 - אשר על-פי התפיסה בערוץ, אי-קידומו גם מונע מציאת פתרון לערוץ 10. בעבר שטחו עיתונאי ערוץ 10 טענות דווקא נגד בעלי המניות בערוץ, ונדמה כי הם אינם ממהרים לצאת למאבק פומבי כבעבר.

בינתיים נעזר ערוץ 10 במאבקיו במשרד הלוביסטים גורן עמיר, על מנת לקדם חקיקה שתאפשר את קיומו.

בוועד עובדי ערוץ 10 סירבו להגיב לדברים, וכך גם בערוץ עצמו.