30 אלף שקל בחודש מזונות לתינוקת - משכיר שמרוויח 7,500?

פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב מגולל סיפור של מלחמת התשה בין הוריה של תינוקת ■ השופט מתח ביקורת קשה על שני הצדדים

גירושין /  צילומים: גלובס tv
גירושין / צילומים: גלובס tv

פסק דינו של השופט יהורם שקד מבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב, שניתן בימים אלה, מגולל סיפור של מלחמת התשה בין הוריה של תינוקת בת מספר חודשים.

המלחמה כללה ניהול הליכים הן בבית המשפט לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני, כאשר בעין הסערה רווית היצרים והנקם נתונה תינוקת קטנה. בין הצדדים התנהלה מלחמה עיקשת, שבמסגרתה ניתנו לא פחות מ-130 החלטות (!).

האם, שטענה כי האב הוא עשיר מופלג, יהלומן המתגורר בבית השווה 12 מיליון שקל ומנהל רמת חיים גבוהה במיוחד, הגישה תביעת מזונות בכ-30 אלף שקל בחודש.

להלן פירוט דרישות האם:

■ מזונות הילדה - 8,036 שקל בחודש.

■ תשלום מלוא עלות מטפלת - 7,200 שקל בחודש.

■ תשלום מלוא הוצאות אחזקת הבית והלוואת המשכנתא.

■ תשלום מלוא הוצאות החינוך של התינוקת ומלוא הוצאותיה הרפואיות.

■ תשלום מזונות מלאים עד תום השירות הצבאי.

■ תשלום הוצאות העתידיות של התינוקת ודמי טיפול - 2,000 שקל בחודש.

האב הכחיש את כל טענות האם וטען כי הוא שכיר המשתכר 7,500 שקל בחודש, ושב ועמד על טענתו כי מעבר להכנסתו ממשכורת אין לו כל הכנסה נוספת.

לאור העדויות שהובאו בפני בית המשפט דחה השופט מכל וכל את טענות האב וקבע כי "עדותו של האב, עיסוקו והכנסתו הותירו בי רושם עגום וקשה. הוכח בפניי כי האב הינו עצמאי, מגלגל כספים רבים, עוסק בסחר ביהלומים, מקבל תלוש שכר פיקטיבי מאת מעסיק שאינו באמת מעסיקו, אינו מצהיר אמת על הכנסותיו, חי ברמת חיים נאותה ואף מעבר לכך, ובין המצב השורר בפועל לבין הצהרותיו של האב - המרחק רב ועצום".

בפסק הדין נקבע כי "יידע האב ויידע כל בעל דין אחר כי אי-אמירת אמת ביחס להכנסתו אינו דבר של מה בכך".

בית המשפט קבע כי מי שלא מוסר נתוני אמת ביחס להכנסתו בכתב הגנתו, בית המשפט לא ידרוש מהצד שכנגד להוכיח במדויק את גובה השתכרותו. לכן הוערכה הכנסת האב ב-30 אלף שקל נטו בחודש, ונקבע כי קביעה זו מבוססת את חומר הראיות ועל העדפה ברורה של גרסת האם על פני גרסת האב.

גם מהאם לא חסך בית המשפט ביקורת, וקבע כי היא לא הוכיחה את רכיבי תביעתה ולא הציעה כל השתתפות בצורכי בתה.

לבסוף, בית המשפט חייב את האב במזונות הילדה בסך של 3,000 שקל, בתוספת חיוב מדור עד ל-1,600 שקל ו-75% מהוצאות החינוך והוצאותיה הרפואיות של הילדה.

בשל דרך התנהלות שני הצדדים לא הוטלו הוצאות בתיק.

■ הכותבת, עורכת דין מומחית בדיני משפחה, לא ייצגה צד כלשהו בפסק הדין.