שידור חי: מה חושבים נציגי המפלגות על עתיד החינוך?

בפאנל שערך ארגון "נאמני החינוך" בשיתוף עם "גלובס" ועסק בנושא חינוך, השתתפו נציגי המפלגות השונות המתמודדים לכנסת ה-20, ביניהם שר החינוך לשעבר שי פירון, ח"כ משולם נהרי מש"ס וח"כ שמעון אוחיון

שי פירון / צילום: תמר מצפי
שי פירון / צילום: תמר מצפי

בפאנל שערך הערב (א') ארגון "נאמני החינוך" בשיתוף עם "גלובס" ועוסק בנושא חינוך, משתתפים נציגי המפלגות השונות המתמודדים לכנסת ה-20.

בין המשתתפים בפאנל: השר לשעבר הרב שי פירון - יש עתיד; פרופ' יוסי יונה - המחנה הציוני, ח"כ משולם נהרי - ש"ס ; הגב' רחל עזריה - כולנו ; הגב' גבי
לסקי, מרצ, דר' יוסוף ג'אברין - הרשימה המשותפת; ח"כ ד"ר שמעון אוחיון - ישראל
ביתנו ; ינון מגל - הבית היהודי.

רחל עזריה טענה במהלך הפאנל כי אחד המנופים בחינוך הוא השקעה דיפרנציאלית כך שעיריות חלשות יקבלו תקציבים גדולים יותר. עזריה ציינה בנוסף כי יש להשקיע יותר במערכת החינוך של הגיל הרך.

יוסוף ג'אברין ציין כי יש להשקיע במערכת החינוך הערבית. "התלמידים הערבים עדיין מרגישים תחושת ניכור כי הם אינם לומדים את הנרטיב שלהם". ג'אברין אמר כי מרבית העובדים במערכת החינוך הערבית הם יהודים, ולכן יש לקדם יותר אנשי חינוך ערבים. הוא הדגיש עוד כי יש לפתח יותר את החינוך הדו-לשוני.

פרופ' יונה ציין כי אחת הבעיות הגדולות כיום היא פערי החינוך בין התלמידים. לטענתו, האמצעי לצמצום הבעיה הוא השקעה בחינוך בגיל הרך. לדבריו, בגיל המוקדם צריך להתערב כדי לצמצם את הפערים בחינוך. "ישראל היא אחת המדינות האחרונות מבין מדינות ה-OECD מבחינת השקעה לילד", הוא הוסיף.

"מי שלא היה במעגל העשייה זה יותר קל לו לבקר", אמר שר החינוך לשעבר שי פירון. "מי שחושב שבשנה ושמונה חודשים ניתן לעשות שינוי מהותי בחינוך לא יודע על מה הוא מדבר".