תיק ההשקעות המומלץ של יוגב שוורץ מתמיר פישמן

"שוק המניות האמריקאי אטרקטיבי; האירופי ימשיך במגמה החיובית" ■ בשוק המקומי, שוורץ, מנהל השקעות בקרנות הנאמנות בתמיר פישמן, מעדיף להימנע מסקטורים המושפעים מהרגולציה

יוגב שוורץ / צילום: תמר מצפי
יוגב שוורץ / צילום: תמר מצפי

על אף רמות השיא בהן שוהים מדדים מובילים בעולם, וגם מדד המעו"ף, בבית ההשקעות תמיר פישמן עדיין מזהים הזדמנויות באפיק המנייתי, ומקצים לו 20% מתיק ההשקעות שהם מציגים.

יוגב שוורץ, מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של תמיר פישמן, מעריך כי "שוק המניות האמריקאי עדיין אטרקטיבי, לאור תשואות האג"ח הנוכחיות והשיפור הצפוי בכלכלה האמריקאית, ועל אף הציפייה לעליית הריבית הקרובה". הוא מקצה 6% מהתיק למניות בארה"ב, ואומר כי "הנתונים הכלכליים שם ממשיכים להשתפר, ולהציג תמונה חיובית בשוק העבודה והצריכה הפרטית".

עוד לדבריו, "חשוב לשים לב להתפתחות שיעורי עליית השכר ואינפלציית הליבה בהתאם להערכותיו של הבנק המרכזי בארה"ב - נתונים שעלולים לדחות את מועד תחילת העלאת הריבית אם לא יתאמו את ציפיות הפד".

באשר להשקעה במניות באירופה, מעריך שוורץ כי "לאחר תום המשבר ביוון, שוק המניות באירופה צפוי להמשיך במגמה החיובית מתחילת השנה. רמת המכפילים אטרקטיבית ביחס לשווקים מפותחים אחרים. בנוסף, ההרחבה המוניטארית והשיפור הצפוי בכלכלות היבשת, עתידים להמשיך ולתמוך בשוקי המניות באירופה".

שוורץ גם מתייחס לשוק היפני ומעריך כי הוא "ימשיך להציג ביצועים טובים לאור שינויים מבניים בכלכלת יפן, ולאור המדיניות המוניטארית המקומית".

בעניין השווקים המתעוררים, מציינים בתמיר פישמן כי "לא ניתן לבחון אותם כמכלול, אלא כל מדינה באופן פרטני. לעיתים ישנו אפילו מתאם שלילי בין הכלכלות. אנו מעדיפים שווקים שבהם הממשל נוקט ברפורמות המיטיבות עם שוקי המניות, כגון הודו, טייוואן וקוריאה".

לגבי הכלכלה הסינית, הם מוסיפים כי זו "מציגה ביצועים פושרים בשנה האחרונה. קצבי הצמיחה שהורגלנו אליהם פחתו. הירידה בקצב נובעת משינוי בתמהיל הצמיחה, כלומר צמיחה מוטת שירותים ומעבר לגורמי ייצור מודרניים. מחירי הנדל"ן במגמת ירידה ושוקי המניות חווים ירידות חדות בחודש האחרון. בתגובה לכל אלו, הממשל הסיני מנסה להגיב באמצעים מוניטאריים ועם הגבלות וחוקים שונים על שוקי המניות, עם הצלחה חלקית".

שוורץ מעריך כי "בסין תימשך התנודתיות הרבה, לאור רמות המינוף הגבוהות בשוק".

"בחירה סלקטיבית של מניות בארץ"

בעניין השוק המקומי, שוורץ מדגיש כי "קיימת חשיבות רבה לסלקטיביות בבחירת המניות. אני מעדיף להימנע מסקטורים המושפעים במידה רבה מהרגולציה. הסקטורים המועדפים בשוק המניות הישראלי הם בנקים ותעשייה".

בין המניות אותן מזכיר שוורץ, חברת האנרגיה בזן המפעילה את בית הזיקוק בחיפה. "לחברה מובילות טכנולוגית בתחומה, יעילות וגמישות בקביעת תמהיל התזקיקים בזכות השימוש במתקן הפצחן", הוא מציין, "חסמי כניסה גבוהים שמקשים על תחרות, מעבר לשימוש בגז טבעי שמוזיל עלויות ומרווח זיקוק גבוה". עוד מציין שוורץ את מניית בנק הפועלים, שלדבריו "מציג צמיחה בפעילות תוך שיפור ביעילות התפעולית. תיק האשראי של הבנק יציב והתשואה על ההון דו ספרתית".

"לשלב מהאפיק הקונצרני בחו"ל"

בהתייחסו לשוק החוב המקומי, אומר שוורץ כי "בחודשים האחרונים מרווחי האג"ח הקונצרניות נפתחו קלות, אולם אני חושב שאין מקום להגדיל את החשיפה לאפיק הקונצרני בישראל. זאת, מכיוון שבבחינה בינלאומית ובהשוואה לארה"ב מרווחים אלו אינם גבוהים, הנזילות בשוק המקומי נמוכה והפיזור הסקטוריאלי הינו מצומצם". שוורץ סבור כי "יש לשלב חלק ניכר מהאפיק הקונצרני בחו"ל, ובייחוד בארה"ב, שם ניתן לאתר חברות טובות בדירוגים טובים ובתשואות הולמות".

ברכיב המקומי, העדפתו של שוורץ היא להיחשף "לדירוגים הגבוהים ולאיגרות חוב של בנקים, שם המרווחים גדלו מעבר לרמות של השנים האחרונות".

בעניין השוק הקונצרני בחו"ל - "מומלץ להתרכז באג"ח בארה"ב בדירוג השקעה בינוני (BBB מינוס), במח"מ בינוני-קצר".

"בנוסף", הוא אומר, "יש בהחלט מקום לשילוב של אג"ח בסיכון גבוה בארה"ב, תוך סלקטיביות בבחירת המנפיק והסקטור. יש לזכור כי מרבית שוק ה-HIGH YIELD בארה"ב הינו מסקטור האנרגיה, אשר חווה תנודתיות גבוהה בעקבות ירידת מחירי האנרגיה, ונדרשת תשומת לב רבה בבחירת המנפיק".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות המומלץ של יוגב שוורץ
 תיק ההשקעות המומלץ של יוגב שוורץ