יו"רית מועצת הרשות השנייה נגד הספין של ערוץ 10

לאוה מדז'יבוז' נמאס ממה שהיא מגדירה הדמגוגיה של ערוץ 10, שיצא נגדה למלחמת עולם על כך שהיא לא מאשרת לו את הארכת מהדורת החדשות המרכזית ליותר משעה ■ "ערוץ 10 הוא הגוף הראשון במדינת ישראל שקיבל רישיון ל-15 שנה. די כבר להיות הקוזאק הנגזל כל הזמן" ■ ראיון בלעדי

אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה
אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי, באדיבות הרשות השנייה

יו"רית הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', מסירה את הכפפות. כבר לא תגובות רשמיות מאופקות או הסתייעות בגורמים עלומים ברשות השנייה שיסבירו את מהלכיה. הקמפיין שמנהל נגדה בשבועיים האחרונים ערוץ 10, בעקבות החלטת מועצת הרשות השנייה שבראשה היא עומדת לסיים את מהדורות החדשות המרכזיות עד השעה תשע בערב, ולא לאפשר יותר את ההארכות שהיו נהוגות בחודשים האחרונים, הביא את מדז'יבוז' לשים את הדברים על השולחן, לפרק את הספינים ולהתמודד עם הטענות נגדה על כך שהיא למעשה פועלת כדי לרצות את ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. אותו נתניהו שלדברי גורמים בערוץ 10 היה מעדיף להשאיר את המהדורות עם כרוניקת הדיווחים על חמאס ועל דעאש, ולא להתמודד עם כתבות המגזין שמאריכות את המהדורה, ומעלות על הפרק את טיפול הממשלה שבראשותו בתחום האזרחי.

אבל יותר מכול מרתיחות את מדזי'בוז' הטענות שמעלה ערוץ 10 על הפגיעה בחופש הביטוי. "כל פעם שערוץ 10 לא מקבל את מה שהוא רוצה - הוא יוצא בקמפיין של פגיעה בחופש הביטוי", היא אומרת בראיון ל-G. "גם לפני שנה, כשלא ניתן להם הרישיון ב-31 בדצמבר - הם צעקו שסותמים להם את הפה, כשבסוף התברר שלא, זו לא פגיעה בחופש הביטוי, פשוט לא שילמתם את 36 מיליון השקלים שהייתם צריכים לשלם. הניצול הציני שלהם את המונח חופש הביטוי, והזילות שהם עושים בו כשהם שולפים אותו כל פעם, יגרמו לכך שכשתהיה פגיעה בחופש הביטוי - אף אחד לא יאמין להם.

"הרי לא הגבלתי את שידורי החדשות לאורך היום, יש 10 שעות של אקטואליה ביום, החל מ'אורלי וגיא' ועד 'לילה כלכלי', כך שלא קיצרנו להם את המהדורה כמו שהם מעדיפים לטעון. פשוט לא נתנו להם את ההארכה שהם ביקשו. מה לעשות, לא שכנעתם מועצה ציבורית שהאינטרס המסחרי שלכם גובר על האינטרס הציבורי של הצופים. הרי אם אותו מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי המצוין שלהם שנלחם עכשיו בתקשורת בעד הארכת המהדורה, היה מגלה שמפעלי ים המלח, שמקבלים משאב ציבורי, לא עומדים בתנאי הזיכיון - הוא היה הראשון שעושה על זה תחקיר, ובצדק".