אל-על: נוסעים שידחו או יבטלו את טיסתם לבלגיה לא ייקנסו

זאת בעקבות הפיגוע בבריסל ■ טיסות של אל-על ושל בריסל איירליינס שהיו אמורות לצאת מת"א לבריסל היום ומחר - בוטלו, וזאת כיוון שנמל התעופה בבירת בלגיה עדיין סגור ■ בריסל איירליינס תחדש את פעילותה בטיסות לישראל החל ממחר

בריסל / קרדיט: רויטרס
בריסל / קרדיט: רויטרס

גם היום (ד') נמל התעופה של בריסל, זוונטם, נותר סגור. לפיכך, טיסות שהיו אמורות לצאת מתל-אביב לבריסל של אל-על ושל בריסל איירליינס - בוטלו. בשלב זה טיסות מתל-אביב ומבריסל לתל-אביב שמתכוננות למחר מבוטלות גם הן (טיסות 332-333).

לטובת מי שמחזיק בכרטיס טיסה לבריסל, אל-על תוציא מחר (ה') טיסה מיוחדת מתל-אביב לאמסטרדם ובחזרה - טיסה זו תצא בשעה 13:30 (הטיסה אינה כוללת העברות לבריסל). בכל מקרה, נוסעים המעוניינים לבטל או לדחות טיסתם יוכלו לעשות זאת ללא קנסות, בהתאם למדיניות ביטולים שהוציאה אל-על בעקבות הפיגוע בבריסל.

חברת התעופה בריסל איירליינס תחדש את פעילותה בטיסות לישראל החל ממחר, 24 במארס. הטיסה הראשונה תמריא לתל-אביב מחר אחר-הצהריים מנמל התעופה של ליאז' ותמריא חזרה מנתב"ג בחצות הלילה אור ליום שישי 25 במרס. לוח הזמנים החלופי, שיהיה תקף עד אשר ייפתח מחדש נמל התעופה של בריסל, יפורסם בימים הקרובים.

נוסעים המחזיקים בכרטיסי טיסה של בריסל איירליינס מתבקשים להתעדכן באשר למועדים המתחדשים של הטיסות, בהתאם לחזרת הפעילות בנמל התעופה בבריסל. בחברה מציינים כי למרבית הנוסעים שהיו אמורים לצאת לבריסל אתמול והיום בטיסות של בריסל איירליינס נמצאו פתרונות, וזאת באמצעות טיסות עם חברות תעופה אחרות ליעדים סמוכים. רבים מהנוסעים הם אנשי עסקים שתכננו להמשיך מבריסל ליעדים אחרים. גם למרבית הנוסעים שנשארו בבריסל בעקבות המאורעות אתמול נמצאו פתרונות, וזאת באמצעות טיסות חלופיות מיעדים סמוכים (אליהם נוידו ברכבות). 

התייר הישראלי יושפע? 

בריסל, בירת בלגיה, היא יעד אליו טסים בעיקר אנשי עסקים, רבים מהם ממשיכים מבריסל בטיסות קונקשן למגוון יעדים בעולם. עד כמה הפיגוע בבריסל משפיע על התייר הישראלי? "אתמול צלצלו למוקדי השירות נוסעים שהזמינו טיסות לבירות אירופה כמו אמסטרדם או פריז בכדי לברר על מדיניות ביטולים תוך שהם מביעים חשש - מעבר לזה ביטולים כמעט ולא היו, למעט כמה דחיות של טיסות שהיו אמורות להתקיים בימים אלה", אומר יהודה זפרני, מנהל רשת הסניפים באופיר טורס.

זפרני מזכיר כי לישראלים יש זיכרון קצר. "גם אחרי הפיגוע בפריז, יעד שהוא הרבה יותר מבוקש לנוסעים הישראלים - תוך שבוע-שבועיים חזרו היקף הנוסעים להיקף הרגיל".

באשר לחופשת הפסח שתתקיים בעוד כחודש, זפרני אומר כי "כ-50% מכלל הנוסעים הישראלים מדי שנה יוצאים ליעדים באירופה. אני לא צופה איזושהי השפעה על היקף הנוסעים ליעדים באירופה גם בפסח, כשנזכיר כי ארה"ב היא עודנה היעד מספר אחד עבור ישראלים, ובפסח מרבית הנופשים מחפשים אתרי בטן-גב".

כאן יצוין כי לפיגוע שבו נרצחו ישראלים באיסנטנבול בסוף השבוע הייתה השפעה ישירה על טורקיה כיעד תיירותי לישראלים בפסח הקרוב. "עד הפיגוע היה צפי של 300 אלף ישראלים שיצאו ליעדי הנופש בטורקיה בשנת 2016. כעת בעקבות הפיגוע ואזהרת המסע, החשש הוא שטורקיה תימחק שוב ממפת התיירות של הנוסע הישראלי, אלא אם יהיה תרחיש שבו היחסים בין המדינות יתחממו דרמטית ויחזרו למצב תקין כמו ב-2007-2008, אז טסו לטורקיה 500-600 אלף ישראלים מדי שנה".

בתוך כך נציין כי התאחדות המלונות בטורקיה (TUR) העבירה ביומיים האחרונים להתאחדות המלונות בישראל תנחומים על נרצחי הפיגוע באיסטנבול והביעה גינוי מלא לטרור

 

בלי קנסות

כאמור, אל-על הנחתה את סוכני הנסיעות לאפשר לנוסעים לבטל או לדחות כרטיסי טיסה: נוסעי אל-על הנמצאים בבריסל, אמסטרדם, פריז ומרסיי, וטיסתם מיועדת ליום ראשון 27 למארס, יוכלו להקדים את מועד חזרתם. כמו כן, נוסעים המעוניינים להקדים חזרתם מיעד אחר באירופה, יוכלו לעשות זאת על אותה מחלקת רישום (RBD) - ללא דמי שינוי.

נוסעים שטיסתם המקורית מישראל לבריסל, פריז, אמסטרדם ומרסיי למועד יציאה עד 27 למארס כולל, יוכלו לדחות את נסיעתם ללא תשלום דמי שינוי ודמי טיפול, אך ישלמו את הפרשי המחיר בין מחלקות הרישום (RBD). נוסעים שיעדיפו לבטל טיסה שאמורה לצאת מבריסל או טיסה שאמורה לצאת עד 27 במארס מתל-אביב לבריסל, אמסטרדם, פריז ומרסיי, יוכלו לבטל את טיסתם ללא דמי ביטול. 

בדומה לכך, נוסעים המחזיקים בכרטיסי טיסה של בריסל איירליינס, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס וג'רמן ווינגס, לטיסות שאמורות לצאת עד יום שני 28 במארס לבריסל, מבריסל או דרך בריסל לטיסות המשך - יוכלו להקדים או לדחות או לבטל את הטיסה ללא חיוב (ללא התניות בהתאם לסוג הכרטיס, כלומר גם אם מדובר בכרטיס שלכאורה לא ניתן לביטול בהתאם לתנאי רכישתו).