הלמן-אלדובי: לא להגדיל חשיפה למניות

בבית ההשקעות מעריכים כי השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה, וכי הריבית האמריקאית תיוותר ללא שינוי ■ מהמלצותיו: להגדיל חשיפה לשוק האמריקאי על חשבון השוק האירופאי

הלמן ואלדובי / צילום: יונתן בלום
הלמן ואלדובי / צילום: יונתן בלום

בדוח שבועי שפרסם הלמן-אלדובי, ממליץ בית ההשקעות שלא להגדיל את החשיפה לשוק המניות למרות הירידות האחרונות. בבית ההשקעות מעריכים כי השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לנוכח הנתונים הכלכליים החלשים יחסית, ונטען כי יש לנקוט זהירות בהשקעה במניות בעת הנוכחית.

הדוח התייחס גם להודעת הריבית של הפדרל ריזרב ונאמר כי לא ניתנו רמזים על אודות עיתוי העלאת הריבית הבאה. כך, מוערך כי לאור נתוני הצמיחה החלשים במדינה, פחתו הסיכויים ל-2 העלאות ריבית נוספות השנה וכי גם בחודש יוני תיוותר הריבית האמריקאית ללא שינוי.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, בהלמן-אלדובי ממליצים להגדיל חשיפה לשוק האמריקאי על חשבון השוק האירופאי. נוסף על כך, נאמר כי ניתן להגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים במידה שהדולר יוסיף להיחלש מול המטבעות באותן מדינות.

באפיק האג"חי, בית השקעות דובק באפיק הצמוד על חשבון האפיק השקלי, כאשר בשלב זה ניתנת המלצה להיצמד לאפיק הממשלתי הצמוד על חשבון האפיק הקונצרני. זאת, לאור מדדים חיוביים הצפויים בחודשים הקרובים ולאור עלייה במחירי הסחורות בעולם וכתוצאה מכך גם בסביבת האינפלציה המקומית.