רשת טיב טעם מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז

המתמודדים: מקאן ת"א, LEAD וגליקמן-שמיר-סמסונוב ■ מקאן ת"א, שטיפל בתקציב קבוצת מגה, נחשב למשרד המועדף בשלב זה

סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי
סניף טיב טעם / צילום: תמר מצפי

על רקע מכירת מגה ליינות ביתן והצורך של רשתות השיווק להתמודד במאזן כוחות חדש בשוק, יוצא לדרך מכרז על תקציב הפרסום של קבוצת טיב טעם. ל"גלובס" נודע כי לאחר סבב פגישות היכרות עם כמה משרדי פרסום יתמודדו על התקציב מקאן תל-אביב, LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי וגליקמן-שמיר-סמסונוב. המשרדים צפויים לקבל בריף בימים הקרובים.

לא מעט משרדים התלבטו אם להתמודד על התקציב, שכן מקאן תל-אביב נחשב למשרד המועדף בשלב זה. עד לאחרונה התסריט שבו מקאן משתתף במכרז נראה בעייתי, כי לכאורה היה מנוע מלטפל בטיב טעם, שכן הוא מטפל בתקציב הפרסום של קבוצת מגה. ואולם, בחודשים האחרונים כבר היה ברור כי דרכם המשותפת הגיעה לקצה, לאחר שמגה נכנסה להקפאת הליכים ומשם עברה לתהליך מכירה.

ליינות ביתן, בעלי מגה החדשים, כבר יש משרד פרסום - יהושע TBWA. עם זאת, עדיין לא ידוע כיצד יתנהל תקציב הפרסום של יינות ביתן - האם הם ינהלו כעת שני מותגי רשת ויתמכו בהם פרסומית, האם הם יאוחדו למותג אחד, ואם כן, האם יהיה זה אחד משני המותגים הקיימים או שייצרו מותג חדש.

שני דברים ברורים: יינות ביתן יידרשו להשקעה תקציבית גדולה בהרבה מזאת שנדרשו לה עד עכשיו, והברית שלהם עם משרד הפרסום יהושע לא הולכת לשום מקום. לכן מקאן תל-אביב פנויים להתמודד כעת על תקציב טיב טעם.

מי שטיפל בתקציב טיב טעם ב-6 השנים האחרונות הוא משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל. מאחר שגם גליקמן-שמיר-סמסונוב הוא חלק מפובליסיס, עתה פועלים גורמים בקבוצה כדי שהתקציב יישאר בתחומי פעילותה. זאת לאור ההערכות בשוק כי תקציבי הקמעונאות בכלל, ותקציב טיב טעם בפרט, צפויים לגדול בחודשים הקרובים, וזאת לאור השינויים במערך הכוחות שבין הרשתות והצורך של כל אחת מהן ליצור בידול מול הצרכן.

לפני כמה חודשים רכשה טיב טעם את עדן טבע מרקט, לאחר שזו נקלעה למשבר. בטיב טעם הוחלט אז לרכז את התקציב במשרד אחד, תוך הקפדה על שתי שפות פרסומיות, ותקציב עדן טבע מרקט עבר אף הוא לליאו ברנט.

בעבר עמד תקציב רשת טיב טעם לבדה על כ-10 מיליון שקל. ב-2014 היה התקציב כ-5 מיליון שקל, ואשתקד הוא צנח לכ-1.7 מיליון שקל בלבד. גם תקציב עדן טבע מרקט, שעמד בימיה הטובים על יותר מ-5 מיליון שקל, ירד בשנה שעברה לכ-2 מיליון שקל בלבד.

טיב טעם אינה קבוצת הקמעונאות היחידה שנערכת מחדש. כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה שכרה רשת ויקטורי לראשונה משרד פרסום - זרמון DDB, וכמה חודשים לפני כן בחרה רשת חצי חינם במשרד הפרסום ראובני-פרידן.

עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, מסר כי הקבוצה בוחנת את מערך הפרסום שלה לאור השינויים שחלו בתחום. בהתאם, נערכים מפגשים עם מספר משרדי פרסום רלוונטיים.