בגלל קבוצת לאומי: מקאן פורש ממכרז הפרסום של הדואר

הסיבה לכך היא כוונתו של דואר ישראל למקד את מאמצי השיווק בבנק הדואר, מה שיוצר ניגוד אינטרסים מול לקוח עוגן של מקאן - קבוצת בנק לאומי ומותג הבנק הדיגיטלי פפר

מקאן תל-אביב פורש מההתמודדות על תקציב הפרסום של דואר ישראל. הסיבה לכך היא כוונת הדואר למקד את מאמצי השיווק של  החברה בבנק הדואר, מה שיוצר ניגוד אינטרסים מול לקוח עוגן של מקאן, קבוצת בנק לאומי ומותג הבנק הדיגיטלי שלה פפר.  

סוגיית הקשר של מקאן לבנק לאומי כבר עלתה במהלך המכרז כבר עם תום השלב הראשון. בדואר התעתדו שלא להעביר את מקאן לשלב הבא וקראו להם לשימוע. אך במקאן הצליחו ברגע האחרון להפוך את הקערה על פיה ולקבל אישור להעלות לשלב הבא ביחד עם משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, גליקמן-שמיר-סמסונוב, ראובני-פרידן, יהושע TBWA ושמעוני-פינקלשטיין.

מבין המתמודדים על התקציב, מקאן איננו המשרד היחיד שמטפל בתקציב בנק, אך בדואר הביעו דאגה משני דברים הקשורים לטיפולו של מקאן: הכרטיס הנטען של לאומי, המתנגש ישירות בתקציב הנטען של הדואר; ופפר - הבנק הדיגיטלי המתחרה לכאורה בשירותים הדיגיטליים.

מקורבים ידעו לספר כי מנכ"ל מקאן, עמית משיח, היה נחוש מאוד לנסות לנצח במכרז הדואר, ולכן הוא התעקש לעבור שלב, אך נראה כי גם הוא הבין שאם ניסו לפסול את המשרד כבר בשלבים הראשונים, הסיכוי לסיים את המכרז כמנצח אינם גדולים - ללא קשר לאיכות העבודה שתוצג.

במקאן שמרו היום (ב') על טון ממלכתי ומכובד בהתייחסות לפרישה: "אנו גאים לטפל בכלל פעילות הפרסום של קבוצת לאומי, מובילת הבנקאות הדיגיטלית בישראל", נמסר בהודעה שהוציא המשרד. "בשנים האחרונות חיזקנו את תפישת לאומי כמוביל דיגיטל והשקנו את פפר הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל. אין לנו כוונה לפגוע במאמצים אלה באמצעות קידום מתחרים". 

תקציב הדואר לא נחשב לתקציב גדול מאוד במונחים של ענף הפרסום, אך כניסתו לעולמות האי-קומרס והדיגיטל, הניסיון לייצר מהפיכה משמעותית בשרות והאתגרים השיווקיים והפרסומיים הניצבים בפניו - הופכים אותו למסקרן מאוד למשרדים הגדולים.

תקציב הפרסום של הדואר מנוהל מזה כעשור במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. על-פי ההערכות, בדואר ישראל מרוצים מאוד מהעבודה המשותפת, ואלמלא חוק חובת המכרזים, מכרז חדש לא היה מתקיים.