פייסבוק: אף חברת צד שלישי לא קראה את ההודעות שלכם ללא רשות

"אף אחת מהשותפויות או הפיצ'רים לא נתנו לחברות גישה למידע ללא רשותם של אנשים, ולא הפרה את ההסכם שלנו מ-2012 עם רשות הסחר הפדרלית", נכתב בפוסט שפרסמה פייסבוק בבלוג הרשמי שלה

פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

פייסבוק אמרה כי נתנה לחברות צד שלישי גישה למידע אישי של משתמשים רק אם המשתמשים הסכימו לכך, בתגובה לתחקיר ה"ניו-יורק טיימס" שפורסם השבוע בו נחשף כי פייסבוק אפשרה ל-150 חברות גישה נרחבת לדאטה. בין היתר, תואר בתחקיר כי פייסבוק אפשרה לנטפליקס ולספוטיפיי לקרוא הודעות פרטיות של משתמשים, ולאמזון להגיע לשמות ופרטי קשר של אנשים דרך חברי הפייסבוק שלהם.

"אף אחת מהשותפויות או הפיצ'רים לא נתנו לחברות גישה למידע ללא רשותם של אנשים, ולא הפרה את ההסכם שלנו מ-2012 עם רשות הסחר הפדרלית" נכתב בפוסט שפרסמה פייסבוק בבלוג הרשמי שלה. ההסכם עם רשות הסחר הפדרלית נוגע לפשרה אליה פייסבוק הגיעה עם הרשות ב-2012 בעקבות האשמות לפיהן היא מטעה צרכנים ומחייבת אותם לחלוק יותר מידע אישי ממה שרצו.

הגישה שניתנה לנטפליקס וספוטיפיי להודעות פרטיות, נועדה לדברי פייסבוק כדי לאפשר אינטגרציה של פיצ'רים של הודעות, ואמרה כי אותם פיצ'רים נסיוניים אינם מוצעים למשתמשים כבר שלוש שנים. "כדי לאפשר למשתמש לכתוב הודעה לחבר פייסבוק מתוך ספוטיפיי, לקרוא את ההודעות שהתקבלו, ולמחוק הודעות, היינו צריכים לתת לספוטיפיי גישה לכתיבה, קריאה ומחיקה של הודעות. אף חברת צד שלישי לא קראה את ההודעות הפרטיות שלכם, או כתבה הודעות בשמכם ללא רשות" נכתב בפוסט.

בנוסף, פייסבוק אמרה כי הגישה שנחשף כי פייסבוק נתנה לחברות שונות לדאטה, הייתה במטרה לסייע למשתמשים לגשת לפרופיל שלהם או לפיצ'רים ספציפיים בפייסבוק דרך מכשירים ופלטפורמות שנבנו ע"י חברות כמו אפל, אמזון, בלקברי ויאהו. לדברי פייסבוק, היא סיימה כמעט את כל שיתופי הפעולה האלה בחודשים האחרונים, מלבד שיתופי הפעולה עם אפל ואמזון, בהם אנשים ממשיכים להשתמש.

לאחרונה הפרלמנט הבריטי חשף התכתבויות אימייל פנימיות בפייסבוק בהן החברה שקלה להציע לחברות צד שלישי גישה לדאטה של משתמשים בתמורה לתשלום ולהתחייבות לתקציבי פרסום. 

מנטפליקס נמסר בתגובה: "במהלך השנים ניסינו להפוך את נטפליקס לחברתית יותר בכל מיני דרכים. דוגמה אחת לכך היא התכונה שאותה השקנו ב-2014, שאפשרה ללקוחות שלנו להמליץ על תוכניות וסרטים לחברי הפייסבוק שלהם, דרך מסנג'ר של פייסבוק או באמצעות נטפליקס. תכונה זו לא הייתה פופולרית ולכן נסגרה כעבור שנה. בשום שלב לא קיבלנו גישה להודעות פרטיות של משתמשי פייסבוק, וגם לא ביקשנו רשות לעשות זאת".