הפרוטוקולים של הבנק המרכזי בארה"ב: "המשך הדרך פחות ברור"

מהפרוטקולים של הפגישה האחרונה, שהתקיימה בדצמבר, עולה כי חלק מהחברים חשבו שאין צורך בהעלאת הריבית ל-2.25%-2.5% • בפרוטוקולים צוין כי סביבת האינפלציה הנמוכה מאפשרת לבנק להיות סבלני לפני שימשיך במדיניות ההידוק

ג'רום פאוול, ראש הפד/  צילום: Al Drago - רויטרס
ג'רום פאוול, ראש הפד/ צילום: Al Drago - רויטרס

בכירי הפדרל ריזרב האמריקאי מודים בפרוטוקולים שפורסמו היום (ד') כי המשך הדרך הוא "פחות ברור" לאחר העלאת הריבית ל-2.25%-2.5% בפגישה האחרונה. מהפרוטקולים של הפגישה האחרונה, שהתקיימה בדצמבר, עולה כי חלק מהחברים חשבו שאין צורך בהעלאת הריבית בשל היעדר לחץ מהאינפלציה. בנוסף, בפרוטוקולים צוין כי סביבת האינפלציה הנמוכה מאפשרת לבנק להיות סבלני לפני שימשיך במדיניות ההידוק.

במפגש, חברי הפד הסכימו כי "כמה העלאות הדרגתיות" בריבית יהיו הולמות. אך לא ברור מה המשמעות של הדרגתיות, כאשר רק לפני כמה חודשים בבנק המרכזי כיוונו לעבר 4 העלאות ריבית ב-2019. העלאת הריבית בדצמבר האחרון הייתה הרביעית ב-2018 והתשיעית מאז דצמבר 2015. 

ביום שישי האחרון הביע יו"ר הפד ג'רום פאואל נכונות "להקשיב לשוק". הצהרה שאכן משתקפת בפרוטוקולים, הסנטימנט בין פקידי הפד הוא שהכלכלה האמריקאית ממשיכה להיות חזקה, אך הם נוטים לעבר הורדת הסיכונים שרואים בשוק. בהם "האפשרות לירידה חדה מהצפוי בצמיחה של הכלכלה הגלובלית, הסלמה של מלחמת הסחר או השפעה שלילית גדולה מהמצופה של המדיניות המוניטריות". בפרוטוקולים צוין כי "חלק" מהמחברים מאמינים כי על הפד להעריך איך הסיכונים האלה "שהפכו לבולטים יותר בחודשים האחרונים יכולים להתפתח", ואיך הם עשויים להשפיע על הפעילות הכלכלית.