יו"ר הפד פאואל: "החוק ברור. טראמפ לא יכול לפטר אותי"

בראיון לתוכנית "60 דקות" ציין ג'רום פאואל כי בכוונתו להשלים קדנציה של 4 שנים, כפי שהחוק מחייב • "אנו מכוונים להוציא לפועל את המדיניות של הפד באופן לא פוליטי לחלוטין ובכך לשרת את כל האמריקאים"

ג'רום פאואל, יו"ר הפד / צילום: רויטרס
ג'רום פאואל, יו"ר הפד / צילום: רויטרס

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל התייחס בראיון אתמול (א') לאפשרות שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ינסה לפטר אותו. בעוד שפאואל לא התייחס ישירות לביקורת של טראמפ על תיפקודו כיו"ר הפד, הוא  אמר אתמול בראיון בתוכנית "60 דקות" כי טראמפ לא יכול לפטר אותו. 

"בחוק זה ברור שאני צריך להשלים קדנציה של 4 שנים, ואני מתכוון לעמוד בכך", אמר פאואל ל"60 דקות". כשנשאל ישירות אם הוא חשוב שטראמפ יכול לפטר אותו, יו"ר הפד ענה "לא". 

מספר העלאות ריבית במהלך 2018 העלו את חמתו של הנשיא, זאת למרות שהוא בחר למנות את פאואל במקום לאשר ליו"ר הפד הקודמת ג'נט ילן להמשיך לקדנציה שנייה. הפד, תחת ניהולו של פאואל, אישר בפה אחד 4 העלאות ריבית ב-2018, ובכך המשיך את המדיניות שילן התחילה בדצמבר 2015. טראמפ ציין כי העלאות הריבית הן האיום הגדול ביותר על הצמיחה בארה"ב. 

בראיון חזר פאואל על ההצהרה האחרונה של הפד כי ניתן להיות סבלני עם העלאות הריביות בעתיד אך הוא ציין כי הבנק המרכזי של ארה"ב יעשה את ההחלטות לפני נתוני המאקרו במדינה ולא לפי שיקולים פוליטיים. "אנו מכוונים להוציא לפועל את המדיניות של הפד באופן לא פוליטי לחלוטין ובכך לשרת את כל האמריקאים. וזה מה שאנחנו עושים. אנחנו עצמאים במובן הזה", אמר פאואל. 

פאואל ציין גם כי לדעתו כלכלת ארה"ב עדיין חזקה, אך הודה כי ארה"ב עשויה להיפגע מהיחלשות הצמיחה ברחבי העולם. "אני אגיד שאני לא רואה סיבה לכך שכלכלת ארה"ב לא יכולה להמשיך ולהתרחב", סיכם פאואל.