היסטוריה? מטוס אל על נחת בשדה התעופה רמון אבל רק לביקור קצר

מזג-האוויר קיצוני שתפס את המטוס של אל על עם חזרתו ארצה מרומא לא איפשר את הנחיתה בנתב"ג, והמטוס הופנה לנחיתה שדה התעופה רמון

מטוס אל על בשדה התעופה רמון / צילום: דוברות רשות שדות התעופה
מטוס אל על בשדה התעופה רמון / צילום: דוברות רשות שדות התעופה

התרגשות נרשמה היום (ה') בשדה התעופה רמון, שזכה לארח מטוס ראשון של אל על. המטוס נחת בנמל התעופה רמון בשעות הצהריים היום כאשר היה בדרכו חזרה מרומא. מזג-האוויר קיצוני שתפס את המטוס עם חזרתו ארצה לא איפשר את הנחיתה בנתב"ג, והמטוס הופנה לנחיתה ברמון. משם הוא יתדלק וימריא לנתב"ג "בהקדם האפשרי", לפי תגובת אל על.

בעונה הזו של השנה שדה התעופה רמון זוכה לתנועה של מטוסים מיעדים שונים בחו"ל (בחודשים אוקטובר עד מאי), במסגרת קמפיין החורף שמעודד חברות בינלאומיות לטוס לרמון להגברת התיירות באילת. כל חברה מקבלת מענק של 60 אירו לנוסע. מדובר בעיקר בחברות לואו קוסט מאירופה. בשאר חודשי השנה רמון משרת את ארקיע ואת ישראייר בטיסות הפנים לאילת - טיסות שמספרן נמצא בירידה.

מבחינת רשות שדות התעופה, השאיפה היא להגדיל את תנועת הנוסעים והמטוסים בנמל התעופה החדש והמרשים שנפתח לפני כשנה. החזון הוא גם שאל על תפעיל טיסות בינלאומיות מרמון, עם או בלי קונשן. לפי החלטת משרד התחבורה, חברות התעופה לא משלמות מסים ברמון בשנים הראשונות להפעלתו.

הפעילות של רמון נתונה במידה רבה למדיניות העידוד של משרד התיירות, שבשיאה מביאה 55 טיסות בשבוע לרמון. אלא שלאור ההחלטה לצאת לבחירות שלישיות השנה, המהלך הזה עשוי להיעלם. תקציב משרד התיירות למהלכים שיווקים, שנאמד בחצי מיליארד שקל, מוטל בספק לתקציב 2020, היות שהוא לא מחושב יחד עם תקציב הבסיס של משרד התיירות. תקציב השיווק כולל גם את המענקים שמעניק המשרד לחברות תעופה המפעילות טיסות לישראל מיעדים שהמשרד מגדיר כבעלי פוטנציאל להגביר את התיירות לישראל. ֿֿ

שדה התעופה רמון הוא שדה בינלאומי שיוכל להוות יעד פוטנציאלי לנחיתות שלא רק במסגרת קמפיין החורף כאמור. השאיפה היא שחברות תעופה ירכיבו חבילות שכוללות ביקור ביעדים קרובים יחסית לרמון, כמו ים המלח וירושלים, וישווקו אותם לתיירים במדינות אירופה. גם אל על יכולה להשתלב ברעיון כזה. עם זאת, נציין כי לא נראה שבכוונתה לצאת במהלך כזה בעתיד הנראה לעין.