בצל הקורונה: אולימפיאדת טוקיו בסכנת ביטול

בוועד האולימפי מודים לראשונה כי הם שוקלים לדחות או לבטל את אולימפיאדת טוקיו 2020 אם לא תהיה התקדמות בטיפול ובעצירת התפשטות נגיף הקורונה

אולימפיאדת טוקיו 2020 / צילום: ג'איי סי. הונג, AP
אולימפיאדת טוקיו 2020 / צילום: ג'איי סי. הונג, AP

טוקיו בזבזה עד כה יותר מ-20 מיליארד דולר על אירוח אולימפיאדת 2020, רשת NBC חתמה על הסכם עתק לרכישת זכויות השידור, ואתלטים רבים התאמנו במשך שנים כדי להיות בשיא היכולת שלהם באירוע - אבל עכשיו ייתכן כי האולימפיאדה כלל לא תצא לדרך. 

בזמן שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, גם מארגני אולימפיאדת טוקיו 2020 מבינים כי אירועים בהם מאות אלפי אנשים מקובצים במקום אחד, מבלים שבועיים יחד ואז טסים חזרה ל-200 מדינות שונות - עלולים להיות בעייתיים מאוד בימים אלה. 

אולימפיאדת טוקיו 2020 הייתה אמורה להיערך ב-24 ביולי, אולם חבר בכיר בוועד האולימפי הבינלאומי הודה אמש (ג') כי בוועד שוקלים לדחות או לבטל את האירוע אם לא תהיה התקדמות בטיפול בנגיף ובעצירתו, ואף נתן דד-ליין לא רשמי לסוף חודש מאי, אז יוחלט ככל הנראה אם לקיים את האולימפיאדה במועד או לא. 

"הוועד האולימפי נמצא בקשר ישיר עם ארגון הבריאות העולמי, אבל זה בלתי אפשרי לנחש מה יקרה בעוד כחמישה חודשים", אמר החבר הבכיר בוועד. "כשאנחנו מדברים עם האתלטים, אנחנו אומרים להם שככל הידוע לנו, זה עדיין מתרחש בטוקיו. האתלטים צריכים להישאר מפוקסים ולא לחשוש. אם תהיה בעיה, הוועד האולימפי ינקוט צעדים. לא נחשוף אתלטים למצבי מגפה".

דובר הוועד האולימפי מסר כי "הוועד ממשיך לעבוד על אירוע האולימפיאדה ביולי". בכירים בטוקיו מסרו כי הם ממשיכים לעבוד על האירוע, למרות מאות מקרי הקורונה במדינה. 

האן שאו, יו"ר מועצת יועצי האתלטים עבור ועדת האולימפיאדה האמריקאית, נשאל בנוגע לקיומם של אירועים מקדימים לאולימפיאדת טוקיו, והשיב: "אני פשוט מוטרד מזה שאין שום התייחסות לכך, ונדמה שלאף אחד אין מושג מה הולך לקרות".

הפעם האחרונה שהאולימפיאדה בוטלה הייתה במהלך מלחמת העולם השנייה.