פורום המשפטניות מצטרף לקריאות לכנס את הכנסת ולפעול להרכבת הוועדה המסדרת

פנו ליו"ר הכנסת יולי אדלשדטיין: "אנו רואות כבלתי חוקתית את החלטתך למנוע את הרכבתן של ועדות הכנסת השונות, המונעת מהרוב הנבחר לפעול במסגרת הכנסת. מול התנהלות בלתי חוקתית זו נדרשת תגובה נחושה, שהרי זו מהות הדמוקרטיה"

עו"ד ברוריה לקנר, יו"רית פורום המשפטניות / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ברוריה לקנר, יו"רית פורום המשפטניות / צילום: שלומי יוסף

פורום המשפטניות מצטרף לקריאות לכנס את הכנסת ולפעול להרכבת הוועדה המסדרת. עו"ד מיכל גרא-מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, ועו"ד ברוריה לקנר, יו"רית פורום המשפטניות, פנו במכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, וליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, בבקשה לעשות כן.

"אנו המשפטניות החתומות מטה, חברות פורום המשפטניות מיסודה של שדולת הנשים בישראל, מכל המגזרים ומכל קצות הקשת הפוליטית, פונות אליכם בדרישה לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת ולפעול ללא דיחוי להרכבת הוועדה המסדרת ולמינוי וועדות הכנסת הרלוונטיות", כתבו.

לדבריהן, בשעת משבר בריאותי-כלכלי קשה זו, שעה בה מרוכז כוח כה רב ביד הרשות המבצעת, נדרשת כנסת מתפקדת שתפקח על הממשלה ותסייע לה לנהל את המצב המורכב בו אנו מצויים.

לפי מכתב פורום המשפטניות, "אנו רואות כבלתי חוקתית את החלטת יו"ר הכנסת למנוע את הרכבתן של ועדות הכנסת השונות, המונעת מן הרוב הנבחר לפעול במסגרת הכנסת. מול התנהלות בלתי חוקתית זו נדרשת תגובה נחושה, שהרי זו מהות הדמוקרטיה, וזה החוק".

חברות פורום המשפטניות כותבות כי הן רואות בהענקת כוח רב ובלתי מבוקר לממשלה, סכנה ואיום ממשיים על הדמוקרטיה. "במיוחד אין לאפשר לממשלת מעבר, המכהנת מכוח עיקרון הרציפות בלבד, לחתור תחת עיקרון הפרדת הרשויות, העומד ביסודה של כל דמוקרטיה, משל אין יותר רשויות מלבדה, ללא ביקורת וללא פיקוח על החלטותיה".

והן מסכמות: "לפיכך, הננו מתייצבות מולכם היום וקוראות לכם להורות על כינוס מליאת הכנסת לאלתר ולפעול ללא דיחוי להרכבת הוועדה המסדרת ולמינוי ועדות הכנסת השונות.

"לא נאפשר כרסום של יסודות המשטר הדמוקרטי בישראל, וניאבק על צביונה של המדינה. על כל אלה נעמוד בכל כוחנו, ולא נוותר. זו חובתנו, ובכוונתינו למלא אותה".