כל עובדי פרטנר חוזרים מהחל"ת; במטה יעבדו יום בשבוע מהבית

פרטנר סיכמה עם ההסתדרות על מתווה שלפיו עובדי המטה יעבדו יום בשבוע מהבית, הנופש השנה יבוטל, ומיליון שקל יוענק לעובדי החל"ת כמענק • בהמשך גם עובדי השירות יעבדו יום בשבוע מהבית • ההנהלה לא תבצע פיטורי צמצום או התייעלות עד סוף השנה לפחות

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות, ועד עובדי פרטנר והנהלת החברה הגיעו להסכם לפיו פרטנר תהיה הראשונה מבין חברות התקשורת שתחזיר לעבודה סדירה את כל עובדיה שהוצאו לחל"ת בחודש מרץ ואפריל, עד ליום שלישי 19.5.2020.

בנוסף, ובאופן תקדימי בענף, תחל פרטנר בפיילוט מיוחד, לפיו כל עובדי מטה החברה יעבדו מביתם ביום קבוע בשבוע. במקביל תורחב העבודה מהבית, כך שגם עובדי מוקדי השירות, שישובצו למשמרות ערב בימי חול ובמשמרות סוף שבוע, יבצעו אותן מביתם.

בנוסף, סוכם שלא לקיים השנה את נופש החברה, ומתוך התקציב שהוקצה לנופש השנה, מיליון שקל יוקצו לטובת מענק שיחולק לעובדים שהוצאו לחל"ת.

עוד דווח על הקמת קרן סיוע של תרומת ימי חופשה. במסגרת זאת עובדים יוכלו לוותר על מימון החברה לימי חופש מסוימים שנקבעו בהסכם, וזאת לטובת עובדים אחרים שניצלו את מלוא מכסת ימי החופשה שלהם. כמו כן, סוכם כי עובדי החברה ינצלו עד סוף השנה את מלוא יתרת ימי החופשה שלהם לשנת 2020.

הנהלת החברה התחייבה שלא לנקוט מהלך של פיטורי צמצום או התייעלות עד סוף השנה לפחות.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסתדרות ופרטנר מוכיחות פעם נוספת כי יחסי עבודה קיבוציים טובים יכולים להביא לשיח ולשיתוף-פעולה".

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, מסר: "החדשנות שמאפיינת את פרטנר, באה עכשיו לביטוי גם בדרך הניהול החדשה שבחרנו בזכות התוצאות המוצלחות שהניבה העבודה מהבית, שלאחרונה נכפתה עלינו, ועכשיו אנו עושים אותה מבחירה". 

סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל בפרטנר, עינת רום, מסרה: "נמשיך לפעול כדי להבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדים תוך שמירה על איתנות פיננסית, ולהיות מקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו בשוק התקשורת".

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר, וההייטק, יקי חלוצי, מסר: "מעז יצא מתוק - משבר הקורונה פתח בפנינו עולמות חדשים, ובמסגרת ההסכם יצרנו תקדים ופרצנו את מחסום העבודה מהבית".

יו"רית ועד פרטנר, קרן אופק, מסרה: ״כשבחוץ משבר כלכלי חסר תקדים, הצלחנו לשמור על הבית ועל הביטחון התעסוקתי של כל עובדי פרטנר".