אפקט הקורונה: פובליסיס ישראל יוצאת בפיילוט לעבודה מהבית

החברה תחל בפיילוט שיימשך שלושה חודשים, במסגרתו במהלך יומיים בשבוע יעבדו העובדים מהבית • יו"ר הקבוצה: "העבודה מהבית בתקופת הקורונה הוכיחה לנו שמדובר במודל עבודה חדשני המתאים לתקופה"

יוסי לובטון / צילום: איל יצהר
יוסי לובטון / צילום: איל יצהר

אפקט הקורונה מתחיל לתת אותותיו מבחינת דפוסי העבודה במשרדי הפרסום: ל"גלובס" נודע כי קבוצת פובליסיס ישראל תחל בפיילוט שיימשך שלושה חודשים, במסגרתו במהלך יומיים בשבוע יעבדו העובדים מהבית.

ההחלטה לקיים את הפיילוט היא חלק מההיערכות הכוללת של הקבוצה לאי הוודאות של תקופת הפוסט קורונה, כשעדיין לא ברור באיזו עוצמה נפגע שוק הפרסום ומתי הוא צפוי להתאושש.

על קבוצת פובליסיס ישראל נמנים משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי וליאו ברנט, שניהם בשליטה מלאה של החברה הבינלאומית; גליקמן שמיר סמסונוב בה יש לחברה הבינלאומית שליטה חלקית; וחברת המדיה זניט מדיה. הפיילוט, כמו גם צעדים נוספים שנשקלים, מתייחס רק לחברות שבבעלות מלאה - באומן ליאו ברנט וזניט.

בתחילת המשבר הוציאה הקבוצה 107 עובדים לחל"ת. בימים האחרונים הוחזרו לעבודה מלאה 48 מהם, וחופשתם של כל היתר הוארכה בחודשיים, עד לסוף יולי. בפובליסיס גם מתקנים כלפי מעלה את קיצוצי השכר שהוטלו על העובדים בתחילת המשבר, ובמקום קיצוץ של 20% עליו הוחלט בהתחלה, כעת שונה הקיצוץ ל-10%.

עם החזרה לשגרה, החלו משרדי הפרסום להיערך לעשיית התאמות בכוח האדם ובדפוסי העבודה. למרות זאת, אין עדיין שגרה של ממש במשרדים - היקפי הפרסום רחוקים עדיין מהמקובל לתקופה זו, וחלק מהלקוחות הגדולים עדין פועלים ב"נוהל קורונה".

לפני ימים ספורים החלו צעדי התייעלות במקאן ת"א - משרד הפרסום הגדול ביותר בישראל, הנחשב כסמן ימני בכל הקשור להעסקת כוח אדם. במקאן דיווחו על פיטורי 35 עובדים לרבות עובדים בכירים, אך בענף מעריכים כי כמות המפוטרים גבוהה יותר. בשאר הענף ממתינים בינתיים בדריכות כדי להבין טוב יותר לאן נושבת הרוח, במירה ליישם צעדי התייעלות כל משרד בדרכו.

יוסי לובטון, יו"ר קבוצת פובליסיס ישראל, אישר את הדברים ואמר כי "העבודה מהבית בתקופת הקורונה הוכיחה לנו שמדובר במודל עבודה חדשני המתאים לתקופה. לאחר ביצוע סקר בקרב עובדי הקבוצה והיערכות מתאימה החלטנו להיות הראשונים שמיישמים את המודל, מתוך כוונה להפוך אותו למודל העבודה של הקבוצה כולה".