גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תגידו שלום לביטוחי הנסיעות: ביום שאחרי הקורונה יהיה מדובר במוצר אחר לגמרי

לא רק כרטיסי הטיסה - גם המוצרים הנלווים לחופשה, ובכללם ביטוח הנסיעות וביטוח ביטול הנסיעה, יתייקרו בעשרות אחוזים בעקבות המשבר ● למעשה, חברות הביטוח כבר ייקרו את מחירי הפוליסות, גם בגלל הביקוש הנמוך והסיכונים, אבל לא רק

נמל התעופה בן גוריון. כשווליום הנסיעות יורד - המבוטחים משלמים יותר / צילום: shutterstock
נמל התעופה בן גוריון. כשווליום הנסיעות יורד - המבוטחים משלמים יותר / צילום: shutterstock

לתשומת לבו של מי שכבר לא יכול לחכות לבקר בטרמינל בדרך לחופשה בחו"ל - לא רק שמחירי כרטיסי הטיסה צפויים להתייקר, גם המוצרים הנלווים לחופשה ובכללם ביטוח הנסיעות וביטוח ביטול הנסיעה, יתייקרו בעשרות אחוזים. בחלק מהיעדים ההתייקרות תגיע גם ל-50% ממחיר הפוליסות שהכרנו עד כה.

מחד, פוליסות הביטוח יהפכו למוצר חובה עבור הנוסעים - אלה שלא ירצו לקחת סיכון בעננת חוסר הוודאות למקרה שהטיסה תבוטל עם גל שני או שלישי, וירכשו ביטוח ביטול נסיעה, ואלה שלא יוותרו על ביטוח בריאות בעת השהות בחו"ל, לכל צרה שלא תבוא. מאידך - מספר הנוסעים צפוי לצנוח דרמטית, כך שהחברות יודעות שאמנם הן ימכרו ליותר נוסעים, אבל בווליום נמוך בהרבה - מכאן שהתמחור יתייקר גם בשקלול הסיכון אל מול ווליום הקונים בתחשיב האקטוארי כאשר הירידה של 95% במספר הנוסעים הכתה גם בחברות הביטוח.

זאת ועוד, גם חברות הביטוח מתמודדות עם מונחים חדשים של מדינות ירוקות או מדינות אדומות שנצבעות לפי שיעור התחלואה בהן, כרכיב שישפיע רבות על שיעור ההתייקרות בפוליסה. למעשה, חברות הביטוח כבר ייקרו את מחירי הפוליסות, לא רק בגלל הביקוש הנמוך אלא משום שבכל הנוגע לביטוח בריאות לחו"ל ביום שאחרי הקורונה - כבר מדובר במוצר אחר. את העלויות שבטיפול בחולי קורונה שחלו בחו"ל החברות רוצות לתמחר מראש אחרי שהן התמודדו בתקופה הזו עם עליות של עשרות אלפי דולרים למבוטחים, על ימי אשפוז ממושכים (בארה"ב למשל, כל יום אשפוז עולה אלפי דולרים ליום) ומעבר לכך, על ההוצאות שמסביב, כולל החזרת המבוטח ארצה במצב שבו כמעט שאין טיסות סדירות.

הענף הפך להפסדי בין לילה

"אנשים מימשו פוליסות על ביטולי טיסות ועל אשפוזים בחו"ל בהיקפים עצומים. בין לילה הענף הפך הפסדי ורמת הסיכון בו עלתה", אומר ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח. לדבריו, "הנוסעים ישלמו יותר אבל יקבלו יותר כי הכיסוי ישתנה".

ליאור רוזנפלד / צילום: שרון דרעי

נושא נוסף שחברות הביטוח מביאות בחשבון הוא שביום שאחרי הקורונה מסתמן מצב שבו חברות התעופה יתנו את העלייה למטוס בהצגת פוליסת ביטוח לנסיעה. "הקורונה שינתה את חוקי המשחק", אומר רוזנפלד. מוצרי הביטוח יהיו שונים ממה שהכרנו. לא עוד 1.5 דולר ליום בתבנית קבועה אלא ביטוחים מורכבים ומשתנים על בסיס יומי. אם עד היום התמחור היה מורכב בעיקר מיעד הנסיעה וממהותה, האם היא כוללת ספורט אתגרי או שמדובר בחופשת בטן-גב ביעד קרוב - היום המחיר יושפע מהגדרת המדינות, כירוקות או כאדומות והתמחור גם יביא בחשבון האם המדינות הירוקות מאפשרות כניסת תיירים רק ממדינות ירוקות אחרות".

רוזנפלד מעריך שהעלייה במחירי הפוליסה תגיע גם ל-50% במדינות כמו איטליה, צרפת, בריטניה או ארה"ב ובשיעור מתון יותר של 20%-30% במדינות הירוקות בהן יוון, קפריסין איי סיישל או זנזיבר.

חברות הביטוח הניחו על שולחן המפקח על הביטוח מתווה חדש שיאפשר להן לייקר את מחירי הפוליסות (שמפוקחים על-ידי המדינה) ולפעול לפי תמחור דינמי שישתנה גם על בסיס יומי בין מדינות בהתאם לסיכון ולרמת התחלואה. "כבר היום בחברות הביטוח פועל חדר מצב כדי לאתר מדינות בעייתיות שבהן הסיכון והסכנה גדולים ובהתאם לזה מעדכנים את מחירי הפוליסה", מסביר רוזנפלד. "במודל הזה יכול להיות מצב שביום אחד רכשת ביטוח למדינה מסוימת ב-2 דולר ליום והמצב שם השתנה, ולמחרת זה יעלה ל-6 דולר ליום עבור אותו מבוטח. הקורונה הובילה את החברות להבנה שאין מנוס מתמחור דינמי שגם יוכל לפעול בכיוון השני, אם במדינה שכיום הסיכון בה גבוה נתוני התחלואה ישתפרו, מחיר הביטוח אליה ירד".

לפי רוזנפלד "כבר כעת יש חברות שעצרו את נושא הביטוח לחו"ל בעקבות תחשיבים של אקטואריה. כל עוד יש סכנה של גל שני באוויר, חלקן גם לא ימהרו לחזור ואם הן יחזרו, זה יהיה במחיר שישתלם להן", ובמילים אחרות - במחיר שלצרכן ישתלם פחות.

היות שביטוחים מבוססים על תחשיבי הסיכון, בני הגיל השלישי והרביעי, הם שישלמו את המחיר, תרתי משמע: "מעבר להתייקרות שתחווה כלל האוכלוסיה, מנכ"ל של אחת החברות אמר לי שבני 80 ויותר יתקשו לרכוש פוליסה לחו"ל, וזה בלי קשר למחיר". רוזנפלד מוסיף כי אין חובה לחברות להציע פוליסות חו"ל, גם לא לחברות שעובדות עם קופות החולים.

יוון וקפריסין שילבו בתוכנית החזרה שלהן לתיירות הבטחה שהתיירים יהיו מכוסים מטעם המדינה בכל הנוגע לאשפוז ואפילו לסידור למלווים לשהייה במלונות בידוד. זה מוריד עול מחברת הביטוח. האם ליעדים הללו המחירים יהיו שונים?
"בשלב ראשון לא, משום שאנחנו לא בטוחים ששירותי הרפואה שם מספקים ואנחנו לא יודעים מה אומר הכיסוי. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאדם שנדבק בקורונה רוצה לחזור ארצה, ולכך יש הוצאות אחרות מעבר לאשפוז בעיקר אם יקרה מצב שהטיסות ייסגרו".

אלא שגם להתייקרות יש תקרה, מזכירה אשרת בן משה, מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ ג'ינג'ר הפועל בתחום הביטוח. "מדובר בשוק תחרותי שבסופו של דבר יתאזן. אני לא רואה שיאפשרו לחברות למכור פוליסה ב-50 דולר ליום. זה מוצר מפוקח. מה שכן, יאפשרו להוסיף למחיר תוספת שתשקף את הסיכון, גם אם יאשרו לעלות את מחירי הפוליסה ב-30% או שהמחיר יעלה פי שלושה או ארבעה ממה שהוא היום, זה יהיה מוצר זמני שייבחן לאורך זמן וייתכן שאף יוגבל בתאריך יעד".

אשרת בן משה / צילום: איתי אבירן

גם בן משה סבורה שהביטוח יהיה חלק בלתי נפרד מהנסיעה בהיבט התחשיב של הנוסע כשהיא מונה הגבלות חדשות שעלולות לצוץ בחסות קורונה כמו הגבלה של משך השהות במדינה, למשל בארה"ב או הגבלות וסייגים בכל נושא החיתום (שאלון מקדים למבוטחים) שיהיה יותר מורכב במטרה לאתר את האוכלוסיה שבסיכון.

ביטולה של פוליסת הביטול 

מאות אלפי טיסות בוטלו בחסות הנגיף. הנוסעים שהיו מבוטחים בפוליסת ביטול נסיעה מכול סיבה, יכלו לנשום לרווחה משום שהם יכלו לבטל את הטיסה בעצמם ולא לחכות שחברת התעופה תבטל - וזאת על-מנת לקבל החזר כספי. אם לא די בכך, נוסעים רבים שטיסתם בוטלה על-ידי חברות התעופה, לא קיבלו החזר עד כה. לא במקרה בזו אחר זו ביטלו חברות הביטוח את האפשרות לרכוש פוליסת ביטול נסיעה מכול סיבה בימי הקורונה. כיום, רק הפניקס בתכנית "טריפ גרנטי" החזירה את האופציה הזו לנסיעות מה-1 בספטמבר כשהפוליסה כבר התייקרה מכ-7% ממחיר הנסיעה ל-12%. חברות אחרות שמציעות את הפוליסה לביטול נסיעה מכול סיבה, עדין לא חזרו לשווקן. בטריפ גרנטי המבוטחים מקבלים החזר של 80% על רכיבי החופשה, טיסה, מלון, רכב, מופעים וכד'. הביטולים הובילו לזינוק במספר התביעות. אחרי הקורונה וביטולי הטיסות שנחתו על כולנו בבת אחת, אין ספק שהמוצר הזה יהפוך לחלק ממחיר הטיסה. רוזנפלד מתעקש כי ההתייקרות לא משקפת את הביקוש אלא את הסיכון לאור סכומים גדולים שהחברות נאלצו לשלם לנוסעים, הן בביטולים והן על הפעלת פוליסות בריאות בחו"ל. "בשנה שעברה טסו 8.5 מיליון ישראלים כ-65% מהם רכשו פוליסות לנסיעה, אין לי ספק שהשיעור הזה יעלה אבל מספרית הוא יהיה נמוך יותר בהתאם למספר הנוסעים. גם זה נלקח בתחשיב של המחיר".

גורם באחת החברות סיכם את ההתייקרות ב"אין ברירה. זה משהו שיקרה בכל החברות. האתגר הוא הנוסעים שמוגדרים בקבוצות סיכון שמהם יידרשו סכומים גבוהים מאוד. הקורונה שינתה את כל ההשקפה שלנו. מאזורים שמהם לא חששנו, כיום אנחנו חוששים והיות שתחשיב הביטוח עובד על מספרים גדולים שיוכלו להוריד את המחיר לכלל המבוטחים, כשווליום הנסיעות יורד - המבוטחים משלמים יותר. החוקים האקטוארים מעלים את השאלה האם כדאי בכלל לשווק פוליסה לחו"ל או לא. אני מבין חברות שהפסיקו למכור. בתחילת הקורונה כמות התביעות זינקה פי 4 - בתקופה שבה תמחרנו את הפוליסה בלי תחשיב קורונה, בתמחור שכיום אינו רלוונטי".

"ענף הביטוח מתאים עצמו לסיטואציה רפואית חדשה שלא הכרנו עד כה", מוסיף דודי עוז, מנהל תחום ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת הפניקס שמעלה אתגר נוסף שבפניו ניצבות חברות הביטוח; כיום, עוד לפני העלייה למטוס בנמלי התעופה מודדים חום לנוסעים - מי שחום גופו גבוה מ-38 מעלות לא מורשה לעלות על טיסה. "במקרה כזה", מסביר עוז, "על חברת הביטוח לממן עבור המבוטחים את ההוצאות ואת הטיסה חזרה לישראל. יתרה מכך, חולים בעלי מחלות רקע שונות כגון סוכרת, יתר לחץ דם או חולים נשימתיים, משלמים באורח קבע תוספת עלות לפוליסה בכל נסיעה. כעת עם הקורונה ועצם היותם חלק מקבוצת סיכון גבוהה, הם יצטרכו לשלם תוספת תשלום ביחס למבוטחים בריאים". את עליית המחירים שבה נקטה הפניקס הוא מגדיר כ"מתונה למרות חוסר הוודאות הגדול"

בן משה מסכמת בנימה מעט אופטימית: "ההתייקרות במחירי הביטוח לנוסעים תורגש בהתחלה בשיעורים גדולים יותר, אבל לאט לאט אני מעריכה שהמחיר ירד. גם חברות שיבחרו שלא לבטח את הנוסעים בהתחלה - סביר שישנו את דעתן. בסופו של דבר אנחנו פועלים בשוק תחרותי. החברות לא יכולות להתעלם מכך שאנשים מבוגרים שמוגדרים כיום בסיכון טסים הרבה לחו"ל. השוק לומד את המצב החדש שאליו נקלענו. אם יום אחד יימצא חיסון, הסיכון ירד והפוליסה תתומחר אחרת".

מרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון נמסר בתגובה כי: "הרשות קיבלה פניות מהשוק הנוגעות לעדכון תעריפי ביטוח נסיעות לחו"ל, וגורמי המקצוע ברשות בוחנים אותן בימים אלה".

עוד כתבות

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

היא חקרה את אחד הכלכלנים המפורסמים בעולם ובטוחה - אנחנו עושים לו עוול

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסכים ירוקים בוול סטריט: נאסד"ק עולה באחוז וחצי

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● מניית אפל עולה במסחר המוקדם ב-6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ●  לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ישראל באולטימטום לחמאס: עסקה תוך שבוע - או כניסה לרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה