האחראי על הקו האדום פורש חצי שנה לפני מועד הפעלת הרכבת

קרן זוהר, המשנה למנכ"ל נת"ע, פרש מתפקידו חצי שנה לפני המועד שבו מנכ"ל נת"ע התחייב שהקו האדום ברכבת הקלה יפעל • חלק מהגורמים בענף רואים בעזיבתו של המשנה למנכ"ל נת"ע הבעת אי אמון בהתחייבות החברה לאותו מועד

קרן זוהר, משנה למנכ''ל נת''ע / צילום: נת''ע
קרן זוהר, משנה למנכ''ל נת''ע / צילום: נת''ע

קרן זוהר, המשנה למנכ"ל נת"ע, האחראי על הקו האדום של הרכבת הקלה, הודיע על פרישה מתפקידו חצי שנה לפני המועד שעליו ממשיך להתחייב מנכ"ל נת"ע חיים גליק להפעלת הקו האדום. גליק חזר על התחייבותו שהקו האדום יפעל החל מנובמבר בועידת הנדל"ן והתשתיות של גלובס, וזאת חרף דוחות חברת הבקרה שמעידים על דחייה של חודשים בהפעלה מלאה של הקו - כך שיעצור בכל התחנות.

מנת"ע נמסר כי "עם סיום עבודות הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, ולקראת סיום שלב הבדיקות והעברת האחריות למפעיל, יסיים המשנה למנכ"ל מר קרן זוהר את עבודתו בחברה", אלא שלמר זוהר לא נקצבה תקופת כהונה בתפקידו ולכאורה יכל להמשיך ולעבוד עד למועד גזירת הסרט. חלק מהגורמים בענף רואים בעזיבתו הבעת אי אמון בהתחייבות החברה שנותרה גם לנוכח דוחות הבקרה.

"נת"ע מבקשת לאחל הצלחה רבה למשנה למנכ"ל, קרן זוהר, העתיד לפרוש מהחברה בחודשים הקרובים. קרן, מהנדס אזרחי בהכשרתו, החל את עבודתו בנת"ע כבר ב 2015 עם תחילת העבודות על הקו, וטיפס מתפקיד מנהל אגף הביצוע לתפקיד משנה למנכ"ל, המוביל לצד המנכ"ל את הקו האדום.

בשיחה עם מנכ"ל נת"ע הוסכם בין השניים, כי מאחר והושלמה כלל העבודה ההנדסית על הקו, ועל הפרק העברת האחריות לקו לידי המפעיל לקראת ההפעלה המסחרית בחודש נובמבר, יסיים קרן את עבודתו בנת"ע, ויחזור ולפעול בתחום ההנדסה בפרויקטים חדשים".

זהר עצמו מסר דרך הודעת דוברות החברה כי "העבודה בנת"ע היא הרפתקת חיים שאין דומה לה, עם שליחות גדולה ואני מבקש להודות על האמון שקיבלתי ממנהלי. אני עוזב בידיעה כי הקו האדום בהובלתו של חיים גליק יפתח בזמן, ויספק אלטרנטיבה מצוינת ואטרקטיבית לנוסעים בגוש דן. אני מבקש להודות גם לכל האנשים שעומדים מאחורי הקמת הקו האדום, אנשים מוכשרים ומסורים שנתנו את מרצם כשרונם וזמנם להצלחת הפרויקט. אני מבקש לומר לחיים גליק המנכ"ל כי בכל עת שאדרש, אתייצב לסייע ולתרום להצלחת נת"ע"

חיים גליק מנכ"ל נת"ע מסר באמצעות ההודעה לתקשורת כי "קרן זהר הוא מהמוכשרים במהנדסים שפגשתי, ויש לו חלק גדול בפרויקט הלאומי של הרכבת הקלה. אני מבקש להודות לו בשם נת"ע וכלל הנוסעים בישראל, על המקצועיות והמסירות שהפגין לאורך כל הדרך".