גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ברווח של מיליארד שקל ואחרי תשואה של 300%: ישי דוידי מעביר את נייר חדרה לידי גיל אגמון

חברת איכות הסביבה ורידיס של אגמון על סף רכישת אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) תמורת 2.4 מיליארד שקל במזומן - פרמיה של 17% על מחיר השוק ● המוכרת, קרן פימי, צפויה לסכם תקופת השבחה בת שבע שנים באינפיניה עם תשואה פנומנלית של כ-300%

גיל אגמון וישי דוידי / צילום: איל יצהר
גיל אגמון וישי דוידי / צילום: איל יצהר

ישי דוידי לקראת אקזיט נוסף, מוצלח במיוחד, בעולמות הנייר. קרן ההשקעות פימי שמוביל דוידי נמצאת על סף עסקה למכירת אינפיניה , לשעבר נייר חדרה, לידי חברת התשתיות ואיכות הסביבה ורידיס , שבה שולט איש העסקים גיל אגמון.

פימי, שכבעלת שליטה באינפיניה הייתה אחראית מרכזית לתהליכי השבחה ומיקוד בחברה בשבע השנים האחרונות, צפויה לסכם על עסקה למכירת אינפיניה לידי ורידיס במזומן, לפי מחיר של 362.5 שקל למניה או 2.35 מיליארד שקל עבור אינפיניה.

העסקה נוקבת בפרמיה של 17.5% ביחס למחיר השוק של מניית אינפיניה טרם פתיחת המסחר היום (חמישי) בת"א. ורידיס דיווחה לבורסה שהעסקה אמורה להוביל למחיקת אינפיניה, אחת החברות הבורסאיות הוותיקות ביותר (מאז 1959) מהמסחר בת"א באמצעות מיזוג משולש הופכי.

 

עבור המוכרת בעסקה, קרן פימי, המחזיקה כיום בכ-45% ממניות אינפיניה, מדובר בעסקה מוצלחת במיוחד הצפויה להציף רווח מצרפי של כמיליארד שקל המהווה תשואה של פי 4 על ההשקעה, השקעה הנחשבת לאחת החשובות ברמה האישית לדוידי, המכהן בתפקיד יו"ר אינפיניה.

פימי נכנסה להשקעה בחברת נייר חדרה באוגוסט 2015, כאשר רכשה מידי בעלת השליטה הקודמת, קבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק 59% ממניות נייר חדרה בתמורה ל-355 מיליון שקל. בהמשך, השקיעה הקרן סכומים נוספים במניות החברה ומנגד, היא נהנתה מדיבידנדים שחילקה אינפיניה בשנים האחרונות. אשתקד ביצעה הקרן מימוש חלקי בהחזקותיה כשהכניסה גופים מוסדיים בהפצת כ-14% ממניות אינפיניה תמורת 206 מיליון שקל.

החוב הצטמצם במיליארד שקל מאז כניסת פימי

אינפיניה, שבעת העברת השליטה בה לידי פימי היתה חסרת מיקוד עסקי ובמצב פיננסי רעוע, עברה תחת שליטה הקרן תהליך של מיקוד בעסקיה והיא כיום "חברת מיחזור, קרטון ואריזה", העוסקת בשלושה מגזרי פעילות מרכזיים: מיחזור, איסוף ועיבוד של פסולת קרטון ונייר; וייצור ומכירה של גלילי נייר ממוחזרים לקרטון.

לאחר רכישת השליטה מינתה פימי את גדי קוניא לתפקיד מנכ"ל אינפיניה, תפקיד שהוא משמש בו עד היום, והחברה יצאה למסע ארוך של טיפול והשבחת עסקיה. מחברה שהפסידה בקצב שנתי של מעל 150 מיליון שקל טרם רכישת השליטה ונשאה חוב של 1.2 מיליארד שקל, לחברה שונה לגמרי במונחים עסקיים עם חוב מצומצם של כ-200 מיליון שקל בלבד.

גדי קוניא - מנכ''ל נייר חדרה / צילום: שלומי יוסף

פימי והנהלת החברה הובילו השקעות הוניות גדולות שביצעה אינפיניה במפעל בחדרה ששינו את אופי הפעילות שלו והעבירו הפוקוס העסקי לתחום ייצור של גלילי נייר לקרטון, שמאופיין בביקוש צומח ויציב לאורך שנים ובחסמי כניסה גבוהים, בשל השקעה הונית משמעותית שנדרשת לשם הקמת מפעל ייצור.

הביקוש לגלילי נייר לקרטון, המהווים חומר גלם מרכזי בייצור מוצרי אריזה מקרטון גלי, גדל בעולם באופן עקבי לאורך השנים. הגידול בביקוש הונע לאורך העשורים האחרונים בעיקר על ידי גידול טבעי באוכלוסייה ושיפור ברמת החיים, המתבטא בגידול ברמת צריכת מוצרים.

בנוסף, מדווחת החברה על שתי מגמות משמעותיות נוספות, התומכות בשנים האחרונות בגידול המואץ בביקוש לקרטון: הראשונה, היא צמיחת המסחר המקוון שרוב מוצריו נמכרים באריזות קרטון ובשנים האחרונות קפץ מדרגה, והשנייה היא המודעות והעיסוק ההולך וגובר בעולם כולו בנושא הקיימות ואיכות הסביבה ובכלל זה, במעבר לשימוש באריזות ממוחזרות ו/או ניתנות למיחזור מקרטון חלף אריזות פלסטיק.

בד בבד הושג שיפור ניכר בתוצאות העסקיות: אם בשנה שקדמה לרכישת השליטה ע"י של פימי (2014) יצרה אינפיניה EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 85 מיליון שקל בשנה, הרי שכיום עומד הקצב על קרוב ל-400 מיליון שקל בשנה. זאת לאחר שאת המחצית הראשונה של 2022 סיכמה החברה עם EBITDA של 194 מיליון שקל.

בשורת ההכנסות עומדת אינפיניה על קצב מכירות שנתי של כ-1.8 מיליארד שקל, כשאת הרבעון השני מסכמת החברה עם הכנסות של 458.3 מיליון שקל, עלייה של 12% בתוך שנה ורווח נקי של 35.8 מיליון שקל, עלייה של 161%.

אינפיניה מחלקת רווחים בהיקף של כ-100 מיליון שקל בקצב שנתי (12 החודשים האחרונים). עם זאת, במהלך שנת 2019, עוד לפני הקורונה, עקב שחיקה במחירי הנייר בעולם, נקלעה החברה לתקופה של שפל וירידה בביצועים ולמשך מספר רבעונים הפסיקה החברה לחלק דיבידנדים.

לאור ההיחלשות בביצועים העסקיים, המניה ירדה בפרק זמן של שנה וחצי, מתחילת 2019 עד לשיא משבר הקורונה, בשיעור חד של 70%. אולם בהמשך, נוכח ההתאוששות המהירה בשווקים ובעסקי החברה עצמה, שינתה המניה כיוון ומאז ימי השפל ועד עתה זינקה ביותר מ-350%.

הפעילות משיקה לתחום עיסוקה המרכזי של ורידיס

עבור הרוכשת המיועדת של אינפיניה, ורידיס, מדובר בפעילות המשיקה לתחום עיסוקה המרכזי. ורידיס, שבשליטת יבואנית המכוניות דלק רכב  (51%) של אגמון, פועלת כיום בעיקר בתחום איכות הסביבה, כגון שירותי טיפול בפסולת (איסוף, מיון, מיחזור וכן הקמה ותפעול של אתרי מיון והטמנה), התפלת מי ים (מתקן התפלה באשקלון) וכן בתחום האנרגיה (ייצור והספקת חשמל באמצעות שותפות שהקימה עם חברת תחנות הכוח או.פי.סי של עידן עופר).

מנכ"ל ורידיס הוא אילן בן סימון ובראש הדירקטוריון שלה מכהן אגמון. בעסקה הנרקמת משאירה לעצמה ורידיס את האופציה להכניס שותפים לעסקת הרכישה של אינפיניה.

כיום מחזיקים באינפיניה, מלבד קרן פימי, מספר גופים מוסדיים גדולים, העיקרי שבהם הוא כלל ביטוח שמחזיק בקרוב ל-12% מהון המניות, אחריו נמצאים הראל (10.5%) ובית ההשקעות מור (6%). המוסדיים צפויים לתמוך בעסקה הנרקמת שכן הם אמורים לקבל פרמיה נאה לידיהם.

ורידיס, הנסחרת בשווי של 4.2 מיליארד שקל, הייתה אחת ההנפקות הבולטות במונחי שווי בשנים האחרונות. ההנפקה כללה גיוס של 882 מיליון שקל במניות, שעיקרו היה הצעת מכר. כ-80% מהסכום זרם לבעלי הבית, דלק רכב של אגמון וקרן התשתיות תש"י, והיתרה לקופת החברה. מניית ורידיס עלתה מאז גיוס ההון ביוני שעבר בשיעור של 8%. 

עוד כתבות

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?