"סליחה שאמרתי לכם למכור": משקיע העל פספס את הרבעון המפתיע של וול סטריט ומכה על חטא

מייקל ברי, המשקיע האמריקאי שחזה את המשבר הפיננסי של 2008, התנצל בפני המשקיעים על כך שהנחה בתחילת פברואר האחרון "תמכרו" לאחר חששות בשל עליית האינפלציה • למרות החרדה בשוק, יו"ר הפד פאוול הודה כי הבנק המרכזי התקדם לקראת יעד האינפלציה, והרבעון הראשון של השנה בוול סטריט היה חזק במיוחד

מייקל ברי
מייקל ברי

ב-1 לפברואר שיגר המשקיע האמריקאי מייקל ברי הנחיה פשוטה לסוחרים בציוץ מילה אחת בטוויטר: "תמכרו".

סביר להניח שבאותם ימים ברי היה שותף לחרדה ששררה בקרב הצופים בשוק לקראת החלטת הריבית של הפד. אך כשהגיעה השעה, נראה היה שהסוחרים שמעו בדיוק את ההיפך - קנו - לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאוול הודה שהבנק המרכזי התקדם במאבקו נגד האינפלציה. מדד S&P 500 סגר את אותו היום בעליות של יותר מ-1%.

רגע לפני החלטת הריבית: איך נולד היעד שכל הבנקים המרכזיים לוטשים אליו עיניים | ניתוח 
סטארט-אפ ניישן סנטרל: הצלילה בהשקעות בישראל - ככל הנראה גם בשל המהפכה המשפטית 
משכתם כסף מקרן ההשתלמות? כך תעשו את זה נכון | בדיקת גלובס

ובכלל, הרבעון הראשון של וול סטריט היה חזק במיוחד. ה-S&P 500 עלה ב-7% והנאסד"ק טס קרוב ל-17% וסגר את הרבעון הטוב ביותר מאז 2020. הנאסד"ק 100 עלה ב-21% ושינה סטטוס מ"שוק דובי" ל"שוק שורי".

מדד החברות הקטנות, הראסל 2000, עלה אמנם בשבוע האחרון ב-4%, אך הוא הסתפק בעלייה מתונה יחסית של 2.7% מתחילת השנה.

ביום שישי, רגע לפני יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט, ברי פנה שוב לטוויטר, וחוזר בו: "טעיתי באמרי 'תמכרו'". ברי בירך את מי שקנו בירידה, ודחפו את המניות גבוה מכפי שציפה. "לא היה עוד דור כמותכם", אמר, כשהוא מתייחס ככלל למי שקונים מניות ששווין צנח.

ברי, המשקיע האמריקאי הידוע ומייסד קרן הגידור Scion Capital שחזה את המשבר הפיננסי הגלובלי ב-2008, ידוע בציוצים האזוטריים שלו המזהירים מפני אבדון מתקרב. בספטמבר האחרון הזהיר ברי מפני מכה נוספת לשוק המניות ואמר "עדיין לא הגענו לתחתית". ברבעון השני בשנה שעברה, החברה שלו זרקה את כל החזקות המניות שלה מלבד חברה אחת. בינואר, ברי חזה זינוק נוסף באינפלציה בתגובה לתמריצים ממשלתיים ואמר שארה"ב נמצאת במיתון "בכל מובן".

עם זאת, גם הנאסד"ק וגם ה-S&P 500 רחוקים מהשיא. לשם השוואה, בנובמבר 2021 עמד מדד הנאסד"ק על קצת יותר מ-16,000 נקודות, וכיום הוא עומד על 12,221.