דנונה וטרה משקיעות בסטארט-אפ WILK

וגם: העולים החדשים מגיעים להייטק, ללמוד מהכישלון של המנהל הקודם וחדשות טובות • אירועים ומינויים

תומר אייזן, מנכ''ל WILK / צילום: אסף דרורי
תומר אייזן, מנכ''ל WILK / צילום: אסף דרורי

ענקית מוצרי החלב הצרפתית דנונה מובילה השקעה של 3.5 מיליון דולר בחברת הפודטק הישראלית WILK המפתחת רכיבי חלב פרה וחלב אם מתורבתים.

מטרת המהלך היא מיסוד שיתוף-פעולה אסטרטגי לפיתוח והטמעת תחליף חלב אם, בין היתר באמצעות פורמולות החלב לתינוקות של דנונה - אשר משקיעה בעצמה כ-2 מיליון דולר, ותינתן לה ראשוניות ברכישת מוצרי WILK בעת חדירתם לשוק.

להשקעה מצטרפת טרה, שקיבלה זכויות הפצה בלעדיות בישראל ובדרום אפריקה. נזכיר כי דנונה מיוצגת בישראל על-ידי שטראוס, אולם במקרה זה ההשקעה נוגעת לרכיבי חלב אם מתורבתים, כך שאין התנגשות אסטרטגית. טרה כבר השקיעה בווילק בעבר, כך שעבורה מדובר בהשקעה שנייה.

לסבב מצטרפת גם חברת הפודטק הבינלאומית Steakholder Foods, המפתחת יכולות הדפסת תלת-ממד של בשר מתורבת, שתשקיע 450 אלף דולר במטרה למסד שיתוף-פעולה מדעי וטכנולוגי עתידי.

"מדובר בהשקעה משמעותית, שאנו שואפים שתוביל לשיתוף-פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו בעולם, אשר יביא בשורה למיליוני הורים שיוכלו להזין את ילדיהם בתחליף חלב שיהיה הכי קרוב לחלב אם", אומר תומר אייזן, מנכ"ל ווילק, שנוסדה ב-2020 ומעסיקה 15 עובדים.

"היום הפתרונות הקיימים היום בשוק האלטרנטיב באים מהצומח. אנחנו באים עם פתרון מן החי, שנותן את הערכים התזונתיים של חלב אמיתי. מדובר בהבדל עצום, ופה הבשורה".

שירה ספיר

העולים החדשים מגיעים להייטק

מהמלחמה להייטק: עמותת itworks וחברת Elevation משיקות את המחזורים הבאים של תוכנית ההכשרה RISE-HIGH, אשר במסגרתה עולים מאוקראינה ומרוסיה לוקחים חלק בסדנאות והרצאות שיאפשרו להם לרכוש כלים טכנולוגיים ולהשתלב בתפקידי תכנות, פיתוח ודאטה בענף ההייטק.

בתחילת דרכו, הפרויקט מומן בעיקר על-ידי תורמים פרטיים, ובהמשך זיהתה הרשות לחדשנות את הפוטנציאל, וכיום היא כבר משתתפת במימון שלו.

לאחרונה יצאו לדרך מחזורים ייעודים לג'וניורים ולסניורים, ובמאי ייפתח מחזור נוסף. כל אחד מהמחזורים נמשך כשלושה חודשים, ולומדים בו 25 עולים. המרצים הם אנשי הייטק שעובדים בחברות מובילות בתעשייה.

לדברי יפעת ברון, מנכ"לית itworks, "שילוב העולים החדשים בשוק העבודה באמצעות תוכניות הכשרה מותאמות מעסיק וליווי תעסוקתי, הוא שלב ראשוני בקליטת עלייה מיטבית. העסקת העולים, אשר רובם מגיעים עם ניסיון רלוונטי לתחום ההייטק, בענף משווע לכוח-אדם מקצועי ומיומן, היא win-win לכולם: לעולה, לחברה ולמדינת ישראל". 

לדברי אבי שניר, מנכ"ל Elevation, "העלייה החדשה הביאה לישראל הרבה אנשים מוכשרים שיכולים להשתלב במקצועות טכנולוגיים - אנשים שביום אחד חרב עליהם עולמם, והיום הם מקבלים תקווה ועתיד חדש בישראל. כישורים הם המטבע הגלובלי של המאה ה-21, וההכשרות מעשירות את המשק, את התעשייה והמשתתפים".

סיום מחזור ראשון של תוכנית RISE-HIGH - Tech training for OLIM / צילום: ניר יששכר - Elevation
 סיום מחזור ראשון של תוכנית RISE-HIGH - Tech training for OLIM / צילום: ניר יששכר - Elevation

ללמוד מהכישלון של המנהל הקודם

קריירה ניהולית מורכבת בדרך-כלל ממספר שלבים, שהמעבר ביניהם עשוי להתגלות כקפיצה משמעותית ברמת האחריות והכישורים הנדרשים. בבית הספר ללימודי המשך בטכניון החליטו זה מכבר לסייע למנהלים המטפסים במעלה הסולם באמצעות סדנה בשיתוף ראשי מל"ל לשעבר ובכירים בגוגל, רפאל, הטכניון והבנקים - ובחודש מאי הקרוב היא תיערך בפעם האחרונה, בהובלת פרופ' יעקב נגל.

סדנת "מגה פרויקטים למנהלים", שתתקיים באודיטוריום הטכניון בקומה ה-29 של מגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, מיועדת למנהלים ומנהלות בתפקידים בכירים, עם ניסיון של עשור לפחות. המטרה היא לתת כלים לניהול מו"פ מתקדם, לשילוב טכנולוגיות, לניצול כוחות השוק וזיהוי הזדמנויות, וכן לסייע במעבר מניהול מחקר ופיתוח לניהול מגה-פרויקטים בפועל.

"הסדנה מהווה מפגש בלתי אמצעי עם בכירים ובכירות מהתעשייה, הממשל והאקדמיה, שהחליטו לחלוק מהידע ומהניסיון שיש להם עם משתתפי הסדנה באופן ישיר", מסביר פרופ' נגל. "המשתתפים גם יקבלו דוגמאות מהחיים - איך עושים פרויקטים, איך מצליחים ואיך נכשלים".

חדשות טובות

קבוצת מאיר תרמה עבור ארגון "ידידים" 16 אופנועים מאובזרים בציוד הנדרש לאירוע שגרה וחירום עבור הפעילות של הארגון. שווי התרומה מוערך בכ-1.5 מיליון שקל.