גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בקו החזית של אוקראינה, חיילים נאלצים לעקוב אחר הפוליטיקה של וושינגטון

הכוחות בוררים תחמושת וצופים כיצד חבילת הסיוע של ארה"ב נאבקת בקונגרס ● "מקונל הוא בחור לא רע", אומר מפקד יחידה אוקראיני צעיר על מנהיג המיעוט בסנאט הרפובליקני אשר תומך באוקראינה

חיילים אוקראינים בעמדות תקיפה / צילום: ap, Evgeniy Maloletka
חיילים אוקראינים בעמדות תקיפה / צילום: ap, Evgeniy Maloletka

ההשלכות של הפוליטיקה בוושינגטון מקבלות ביטוי מוחשי ברכב הצבאי של אולכסנדר קוצ'ריאונקו בחזית המזרחית של מלחמת אוקראינה נגד רוסיה.

בסיור ביום רביעי, קוצ'ריאונקו, סמל, ירה מספר רימונים מרכבו המשוריין לעבר צוות תקיפה רוסי - ולאחר מכן עצר, כדי לחסוך בתחמושת. כמו חיילים אוקראינים רבים, קוצ'ריאונקו מודאג מכך שניסיונות רפובליקאים לחסום סיוע צבאי נוסף לקייב ישללו מהם תחמושת, כלי רכב משוריינים וחלקי חילוף, אשר יקשו עוד יותר על ההגנה מפני מתקפות רוסיה.

בגלל תשתיות רעועות: דרום אפריקה פספסה הזדמנות ענק במשבר בים האדום
פרשנות | נמאס להם, מפריז עד דלהי: החקלאים מורדים בממשלות מתנשאות
WSJ | הטלטלה הצבאית של זלנסקי קושרת אותו לביצועים בשדה הקרב

הצעת חוק המתמקדת בביטחון לאומי וכוללת מימון של כ-60 מיליארד דולר לאוקראינה התעכבה בוושינגטון במשך חודשים, כאשר חלק מהרפובליקאים משתמשים באישור שלה כמנוף להשגת ויתורים פוליטיים או כדי להביע את מחאתם על העלות ההולכת וגדלה של המלחמה. בתחילת יום שלישי, הסנאט העביר את תוכנית המימון, הכוללת סכומים נוספים לישראל וטייוואן, ב-70 קולות מול 29. הצעת החוק עוברת כעת לבית הנבחרים הרפובליקני, שם היא ניצבת בפני גורל לא ברור על רקע נוכחותם של ספקנים לגבי אוקראינה, והשפעתו של דונלד טראמפ, הרפובליקאי המתמודד על הנשיאות, שהתנגד למתן סיוע נוסף.

התקפה רוסית בעיר קייב, השבוע / צילום: ap, Efrem Lukatsky

המאבקים של אוקראינה בקרבות באיזורי עימות כמו העיר הנצורה אבדייבקה הסמוכה מראים מדוע אובדן הכספים של ארה"ב, כמעט מחצית מכלל הסיוע הצבאי הזר, יהווה מכה אדירה.

הכוחות כאן מתמודדים עם מחסור בארטילריה ושאר סוגי התחמושת. ליחידה אחת של ארטילריה נותרו תשעה כדורים בקליבר מסוים. חטיבות באבדייבקה מתאפיינות בכלי רכב משוריינים של בראדלי אמריקאים, טנקי אברמס והוביצרים מתנייעים מסוג M109, כולם זקוקים להחלפות ולזרימה מתמדת של חלקי חילוף, כאשר הלחימה מצמצמת את האספקה.

אוקראינה נלחמת ביריב עם מאגרים גדולים בהרבה של כוח אדם ותחמושת, מה שמותיר את קייב תלויה בסיוע מערבי.

הכדורים שנורו ממטול הרימונים Mk 19 שסופק על ידי קוצ'ריאונקו הרגו לפחות שני חיילים רוסים, וערפו את ראשו של אחד, לדבריו. אבל בגלל הצורך לחסוך בתחמושת, קוצ'ריאונקו לא הצליח לירות את המחסנית המלאה שלו של 32 רימונים, שלדעתו היו הורגים את כל צוות התקיפה הרוסי בן שישה אנשים.

מעקב אחר נתונים מזעזעים אלה הוא חיוני במלחמת ההתשה הזו, שבה אף אחד מהצדדים לא עשה פריצות דרך משמעותיות כבר יותר משנה.

"אנחנו משתמשים בתחמושת עכשיו רק אם המצב קריטי", אמר קוצ'ריאונקו על מטול הרימונים שלו, המותקן על ה-Humvee (רכב צבאי, ע"ט) מתוצרת ארה"ב.

זו הסיבה שחיילים אוקראינים מוצאים את עצמם פתאום מתעניינים בפוליטיקה של ארה"ב.

"החיים של הבנים שלנו תלויים במימון אמריקאי", אמר קוצ'ריאונקו, שעונד על מדיו רטייה לזרוע עם הכיתוב: "הרפובליקה של קליפורניה".

חייל אוקראיני מכין טילים לתקיפה בתוך מקלט באזור אבדייבקה / צילום: ap, Libkos

"על כל חמישה עד שבעה פגזי אויב, אנחנו מגיבים באחד"

מאז פלישת רוסיה לפני שנתיים, ארה"ב תרמה כ-44% מכלל הסיוע הצבאי הזר לאוקראינה, על פי קבוצת המחקר של מכון קיל בגרמניה, או בשווי של כ-44.2 מיליארד דולר, לפי הנתונים האחרונים של משרד הביטחון.

אפילו עם האספקה ​​של ארה"ב, אוקראינה מתמודדת עם מחסור בתחמושת להגנת ארטילריה וטילים, כי המערב לא יכול לספק את זה מהר מספיק.

"על כל חמישה עד שבעה פגזי אויב, אנחנו מגיבים באחד", אמר אל"ם סריי צ'רבטי, סגן מפקד התקשורת האסטרטגית של קורטיציה.

בחלק זה של החזית במזרח אוקראינה, יש אומרים שהיחס יכול להיות אפילו פחות נוח.

קצין אוקראיני אחד אמר שהחטיבה שלו מצטמצמת כל כך בפגזי ארטילריה בקוטר 152 מ"מ, שלתותחנים שלהם נותרו רק תשעה לקרב באבדייבקה. חיל רגלים רוסי חדר לעיר מצפון ומדרום בשבועות האחרונים.

ארה"ב היא הספקית הגדולה ביותר של פגזי ארטילריה לאוקראינה, לאחר ששלחה יותר מ-200 אלף כדורים של 152 מ"מ, שני מיליון פגזי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ ואלפי קליברים אחרים.

חיילים אוקראינים עקבו אחר הפוליטיקה של ארה"ב באמצעות ערוצי טלגרם וכלי תקשורת.

"מיטש מקונל הוא לא בחור רע למעשה", אמר אנדריי פרוקופנקו, בן 28, מפקד היחידה של קוצ'ריאונקו. מקונל, מנהיג המיעוט בסנאט הרפובליקני, תומך באוקראינה.

לעת עתה, ארה"ב ממשיכה לשלוח נשק ואספקה ​​באמצעות מימון ואישורים שכבר סוכמו עם הקונגרס.

דאג בוש, עוזר המזכיר של צבא ארה"ב לרכישות, לוגיסטיקה וטכנולוגיה, אמר כי קיים עיכוב בין התקורנות הכספים הממשלתיים ועד הנקודה שבה ההתקרונות הזו מתחילה לשפיע על הקצאת המשאבים לאוקראינה.

מיצ'ל מקונל, מנהיג סיעת המיעוט הרפובליקנית בסנאט, יוצא מתוך הדיון על תוספת חבילת סיוע לאוקראינה / צילום: ap, J. Scott Applewhite

"הרבה מהמימון שהקונגרס סיפק כבר בחוזה וזורם דרך המערכת", אמר בוש בראיון. "אבל אנחנו צריכים את הכספים המשלימים כדי לקיים את זה לטווח ארוך", אמר. להזמין נשק ואז גם לייצר אותו יכול לקחת הרבה זמן.

גורם הגנה אמריקאי אמר כי חוסר הוודאות לגבי אספקת הנשק יקשה על אוקראינה לתכנן את הפעולות.

האיום של דלדול התחמושת האמריקנית אומר שכמה חטיבות כבר מגבילות את עצמן.

קוצ'ריאונקו, המשרת בחטיבה הממוכנת 93, אומר שהיחידה שלו צריכה להשתמש בכ-1,000 סבבי רימון Mk 19 בשבוע, אך לעתים קרובות בסופו של דבר משתמשים ב-100 עד 200. הם שומרים את התחמושת לתקיפות גדולות יותר.

"אף אחד לא יירה בחייל אחד, פשוט אין לנו את התחמושת", אמר.

בילה 41 ימים לכוד במרתף של בית שהופצץ לפני שחולץ

החטיבה הממוכנת ה-47 של אוקראינה פרסה כמות גדולה של טנקי בראדלי, אברמס והוביצרים מסוג M109 לקרב אבדייבקה.

סגן אולכסנדר שירשין אמר שבראדלי מתוצרת BAE Systems הוא כלי הלחימה הטוב ביותר שהוא חווה. הם אחראים לרוב הלחימה בתוך העיר בעוד טנקי אברמס משמשים כדי להדוף את הרוסים בצדי העיר.

אבדייבקה. כוחות רוסיים נכנסו לתוך הפרוורים ופגעו באופן קשה בעיר / צילום: ap, Libkos

"יש לנו מספיק לטנקי בראדלי היום, אבל למחר זה לא מספיק", אמר. בזמן שדיבר, נשמעו פיצוצים גדולים סביב אוכרטין והקו הקדמי במרחק של קצת יותר מ-2 קילומטרים משם, ובראדלי אחד נסע דרך השלג לעבר עמדות אויב.

שירשין אמר שגם עם התמיכה הנוכחית של ארה"ב אין לו מספיק חלפים.

בראדלי אחד נהרס וכמה מהם נפגעו ממוקשים או איבדו את עקבותיהם, אז צריך לתקן. חלקם גם הגיעו לאוקראינה במצב מוזנח מלכתחילה, לפי אדם שמכיר את הנושא.

רוסיה ממקדת כעת חלק ניכר ממאמציה באבדייבקה, שם פרצו לאחרונה כוחותיה לפרברים הדרומיים והצפוניים של העיר.

חיילים רוסים נכנסו עם כלי רכב של חי"ר והתפזרו בין הבתים, אמר איוון סקאצ', דובר חטיבה 110 שנלחמת שם כעת. לפעמים, חיילים רוסים ייכנסו לבתים שבהם נמצאים חיילים אוקראינים, או להיפך. שני הצדדים תפסו לפעמים דירות זה ליד זה, אמר.

חייל אוקראיני אחד בילה 41 ימים לכוד במרתף של בית שהופצץ בפאתי האיזור, מוקף ברוסים, לפני שחולץ.

מוקדם יותר החודש הרסו חיילים אוקראינים מערכת ביוב שהרוסים השתמשו בה כדי להיכנס לעיר, במה שהאוקראינים כינו בצחוק כמבצע הקקי של מוסקבה, אמר סקאצ'.

בחנות סמוכה, חיילים אוקראינים שנראו מותשים הצטיידו באוכל וקפה.

"כולם רוצים ללכת הביתה", אמר חייל חי"ר אחד.

על רקע פסימיות גוברת ביחס למצב באבדייבקה, מהנדסים חפרו תעלה באורך 4.5 מיילים נגד טנקים כ-15 מיילים מאחורי העיר. הם התחילו את התעלה ברוחב 4 מטרים לפני שבוע וכבר חפרו עוד שלוש תעלות באזור, שאחת מהן עוברת ליד בית קברות.

המאבק יימשך גם אם וושינגטון תפסיק את מימונה

אם ארה"ב תמשוך מימון, אירופה, שמספקת כעת יותר סיוע כספי וצבאי מאמריקה, עלולה להגדיל את האספקה ​​שלה.

חלק מהציוד האירופי היה חיוני, כולל טיל השיוט Storm Shadow של בריטניה ומערכת ההגנה מפני טילים Iris T של גרמניה.

מדינות אירופה יכולות גם להמשיך לשלוח ציוד אמריקאי מרכזי, כגון מערכות הגנה אווירית של Himars ו-Patriot, מהמלאי שלהן או על ידי הזמנת ציוד חדש.

אבל כשהאספקה ​​לאוקראינה כבר מוגבלת, לאירופה יהיה קשה מאוד להשוות את התרומה של ארה"ב, מפני ששם מלאי הנשק של כמה מדינות כבר מצטמצם. זה נכון במיוחד לגבי פגזים: אירופה נאבקה להגיע ליעדים שלה להגדלת הייצור בתקופה שבה ארה"ב הכפילה את הייצור של אמצעי לחימה אלה מאז תחילת המלחמה.

מכיוון שהמלאי שלה משמעותי, ארה"ב יכולה גם לשלוח ציוד מאוד ספציפי שעשוי להיות בסיסי אבל חשוב, מרכבי פיקוד ועד מכליות מים וקרונות נגררים לדלק, אמר אוסקר ג'ונסון, אקדמאי ומומחה באוניברסיטת ההגנה השוודית, אשר מספקת מחקר וחינוך בענייני מדיניות הגנה וביטחון.

למרות התשישות והפסימיות המוגברת לגבי גורלה של אבדייבקה, רוב החיילים אמרו שהם ייאבקו גם אם וושינגטון תפסיק את מימונה.

"אנחנו חייבים להמשיך, זו שאלה של ההישרדות שלנו... אבל המחיר יגדל, נאבד עוד שטח ועוד אנשים", אמר שירשין.

עוד כתבות

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?