כמעט כולם רוצים לעלות על מטוס: רגע לפני חופשת הקיץ של התלמידים וילדי הגנים, ובצל החששות מפתיחת המלחמה בצפון, ישראלים רבים מזמינים חופשות, בעיקר בחו"ל.
לפי נתוני מדד הפניקס גמא, הענף שרשם את העלייה הגבוהה ביותר במחזור הקניות השבוע (16-22.6.24) הוא ענף התיירות והנסיעות - עלייה של 22%. במקביל, בנתב"ג נשבר שיא במספר הנוסעים מאז תחילת המלחמה, עם כ-60 אלף נוסעים ביום וכ-400 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות.
● למרות המלחמה: הישראלים מזמינים יותר חופשות ונערכים לבילויי הקיץ כרגיל
● 3,000 שקל לגנרטור: הביקושים מזנקים, ולא רק בצפון
"ענף התיירות והנסיעות חווה שינויים קיצוניים ביותר בתקופת המלחמה", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "כאשר אנו משווים את השבוע האחרון לעומת השבוע הקודם, שבו חל חג השבועות, רואים המשך מגמה חיובית בענף. המצב במדינה פחות מאפשר לצאת לטיולים בצפון הארץ או בדרומה, והציבור צמא לחופש ומזמין נופשים בחו"ל.
"לאור עליות המחירים, היינו מצפים שמספר הקניות ילך ויפחת, אך בפועל הציבור צמא לחופש ומזמין חופשות בחו"ל. כך, גובה הקנייה הממוצעת עולה ב-11%, ומספר הרכישות בכרטיסי אשראי עולה גם הוא ב-11%".
לפי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש מאי אל על הייתה אחראית על כמעט מחצית מהטיסות הבינלאומיות בנתב"ג. לחמני מציין כי למרות שבאופן יחסי מעט חברות תעופה ממריאות לישראל וממנה, ולכן מחירי כרטיסי הטיסה גבוהים, "עדיין בשקלול עלות החופשה, חופשות בחו"ל מהוות לעתים חלופה פחות יקרה לחופשה במלון בארץ בזמן החופש הגדול".
מדד הפניקס גמא בוחן את מחזור הקניות בכרטיסי אשראי בישראל, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים במשק. מהנתונים עולה כי בשבוע האחרון נרשמה עלייה בכל הענפים הללו - למעט ענף המזון, שרשם ירידה אחרי ההצטיידות לחג השבועות. בענף האופטיקה נרשמה עלייה של 18% במחזור הקניות, בענף בתי הקפה והמסעדות מדובר בעלייה של 9%, ולעומת זאת בענף האופנה נרשמה עלייה צנועה של 3% בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.