כשההצעה פשוטה, גם עמוס תמם בחולצה שחורה על רקע לבן זה מספיק

הפרסומת הנקייה והרזה של בנק הפועלים להטבת המשכנתה לתושבי קו העימות היא הזכורה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9, והמושקעת ביותר - עם 1.8 מיליון שקל - היא לחשמל של בזק

מתוך קמפיין בנק הפועלים
מתוך קמפיין בנק הפועלים

כשיש לך באמת מה לתת ללקוחות שלך, אתה לא צריך לעשות רעש וצלצולים בשילוב שירים וריקודים, בעשרות זוויות צילום. מספיק שתעמיד מול המצלמה פרזנטור רגוע, בחולצה שחורה ושרשרת דיסקית חטופים, ותיתן לו להעביר את המסר.

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13
ערוץ החדשות i24NEWS בעברית עולה לאוויר בשבוע הבא. היכן הוא ישודר?
אפקט הרשתות החברתיות: ב-ONE ZERO משנים את הקמפיין

זה בדיוק מה שקרה עם המהלך של בנק הפועלים לתשלום שלושה חודשי משכנתה עבור תושבי קו העימות בצפון - שעלותו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. בפרסומת לקידום המהלך עומד הפרזנטור עמוס תמם מול המצלמה ובקול נעים ומרגיע מעביר את המידע. התוצאה: זו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע.

בנק נוסף שמתברג השבוע בדירוג עם פרסומת צנועה ורזה הוא בנק לאומי, שמשתף פעולה עם חברת התעופה ארקיע, ומתמקם במקום השישי בזכירות. לעומת זאת, הפרסומת החדשה של ארקיע עם ליטל שוורץ ("בוא בוא בוא עוד היום") לא מתברגת במדד - ייתכן משום שהיא עדיין חדשה יחסית בהפסקת הפרסומות.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש מאי אל על הייתה אחראית לכ-50% מתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג, וישראייר ו-וויזאייר היו אחראיות על כ-7% כל אחת. ארקיע אחראית רק ל-5.5%, והקמפיין נועד לשנות את התמונה בקיץ הקרוב.

בשבוע החולף התחולל דיון רחב לגבי היחס לנשים בפרסומות של הבנק הדיגיטלי ONE ZERO - שבעקבות זאת נעלמו מהמסך. במקביל עלו ברשתות החברתיות גם טענות על הגחכת המבוגרים בסדרת הפרסומות של ביטוח 9. עם זאת, נראה כי רוב הציבור אינו שותף לדעה זו, וכך, גם הפרסומת החדשה של החברה היא האהובה ביותר השבוע.

הפעם אודי כגן מופיע בתפקיד משולש: הבן שמשכנע את האב להצטרף לביטוח דיגיטלי, האב המאותגר טכנולוגית שרוצה לעשות "ביטוח בזול של הצעירים", והאם שגם היא לא בדיוק גאונה בתחום. מה? תפוח אדמה (מי שראה, הבין).

מתוך קמפיין ביטוח 9
 מתוך קמפיין ביטוח 9

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא בזק, עם כ-1.8 מיליון שקל. מדובר בסכום גבוה יחסית, שהושקע בקמפיין לקידום כניסת חברת התקשורת לתחום החשמל. התוצאה: הפרסומת מתברגת במקום השלישי בזכירות. גם אם הצופים עדיין לא ממש מבינים את המהלך, יש סיכוי שהם יתחילו לבדוק.

מתוך קמפיין בזק
 מתוך קמפיין בזק

במקביל עלתה פרסומת של המתחרה הוט, שגם היא נכנסת לתחום החשמל, תחת המיתוג הוט אנרג'י. במרכז הפרסומת השחקן אורי לייזרוביץ', לבוש כמו בחור ישיבה חרדי, מפציר בצופים "הגיעו הזמן שתראו את האור" - רפרור ל"שבאבניקים". הפרסומת לא בדירוג.

הגוף שהשקיע את הסכום השני בגודלו השבוע הוא חברת עלית עם כ-1.5 מיליון שקל, שהושקעו בשני קמפיינים למגירת המתוקים ולקפה טורקי. במקום השלישי נמצא המותג פייסבוקס עם כ-950 אלף שקל, שהושקעו בקידום "ה-BOX המשותף" בעזרת הפרזנטור יהונתן מרגי.

זינוק בהשקעה
ההשקעה בפרסום מזנקת מ-23 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-35 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב
המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9), בורודה-קפלן (תדיראן) ומקאן תל אביב (טורנדו). 

האב והבן
בפרסומת החדשה של ממתקי עלית, המבוססת על שיר של יהונתן גפן ז"ל מהכבש השישה עשר, משמש הבן אביב כקריין. חבל שלא הביאו את נורית בתור הסבתא עם המגירה. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.