אתמול (ב') הודיעו שלוש חברות תעופה משמעותיות כי יאריכו את תוקף השעיית הטיסות לישראל. הראשונה, קבוצת לופטהנזה המונה את החברות אוסטריאן איירליינס, לופטהנזה, בראסלס איירליינס וסווייס, הודיעה כי לא תשוב לארץ עד 10 בנובמבר (מלבד חברת-הבת יורווינגס שלא תשוב עד 30 בנובמבר); השנייה, אייר פראנס, הודיעה כי לא תשוב לפני 29 באוקטובר; והשלישית, בריטיש איירווייז, הודיעה כי לא תשוב לפני מרץ 2025 - פרק זמן ארוך ומשמעותי, לאחר שפעלה בישראל ביציבות יחסית עד גל הביטולים האחרון.
נזכיר כי חברות כגון אמריקן איירליינס, איזי ג'ט, אייר קנדה וריינאייר ויתרו על הפעילות בישראל לשנת 2024 עוד בטרם החל גל הביטולים האחרון.
● אל על נשארה לבד בקו ישראל-ארה"ב: זה המחיר ללקוחות
● הריבית לא תרד, המסים יעלו - והסיבה לכך מפתיעה
בריטיש בחוץ, ישראייר בפנים? לונדון לא מחכה לנו
בריטיש איירווייז מצטרפת לרשימה המתארכת של חברות התעופה שוויתרו במהלך החודש האחרון על הפעילות בישראל בשנת 2024, בדומה לדלתא, וויזאייר, KLM ו-ווירג'ין אטלנטיק. המשמעות היא שעד סוף 2024 יהיה קשה להגיע ללונדון, שעד לא מזמן ניתן היה להגיע אליה עם בריטיש ו-וויזאייר, עם ביטולי הטיסות שלהן לצד אי-החזרה של וירג'ין ואיזי ג'ט. כיום ניתן להגיע ללונדון רק עם אל על וארקיע, והתפוסה בקווים אלה גבוהה במיוחד.
זמן קצר אחרי הביטול של בריטיש, ישראייר הודיעה כי היא נערכת להפעלת 4-5 טיסות שבועיות לשדה התעופה לוטון בלונדון החל מ-17 בנובמבר. מהחברה נמסר כי הטיסות ימריאו בשעות הצהריים מלונדון לתל אביב, והמחיר לכיוון יחל מ-300 דולר, כלומר החל מ-600 דולר הלוך ושוב. נכון לעכשיו עדיין לא ניתן לרכוש כרטיסים באתר החברה.
גם ארקיע פועלת בכדי להיכנס לוואקום שנוצר, ביעדים שהיו פופולריים בעיקר בקרב חברות הלואו קוסט שביטלו. היום הודיעה החברה כי תוסיף שני יעדים חדשים לנובמבר ולדצמבר ותגביר את התדירויות בקווים קיימים.
יעדים חדשים:
מילאנו - 4 טיסות שבועיות, החל מ-369 דולר לאדם הלוך ושוב
בודפשט - 5 טיסות שבועיות, החל מ-299 דולר לאדם הלוך ושוב
תגבור יעדים קיימים:
פראג - 3 טיסות שבועיות, החל מ-299 דולר לאדם הלוך ושוב
רומא - 6 טיסות שבועיות, החל מ-349 דולר לאדם הלוך ושוב
אתונה - 2 טיסות יומיות, החל מ-199 דולר לאדם הלוך ושוב
לרנקה - טיסה יומית, החל מ-169 דולר לאדם הלוך ושוב
דובאי - 2 טיסות יומיות, החל מ-249 דולר לאדם הלוך ושוב
טיבליסי - 3 טיסות שבועיות, החל מ-199 דולר לאדם הלוך ושוב
בטומי - טיסה יומית, החל מ-249 דולר לאדם הלוך ושוב
ניו יורק רחוקה מתמיד, איך מגיעים בכל זאת?
הביטול של דלתא לאחרונה משאיר את אל על כחברת התעופה היחידה בקו לניו יורק, מה שמגביר את הקושי להגיע ישירות לארה"ב עד סוף השנה ואילך.
הבשורות הטובות הן שחברת התעופה הספרדית אייר אירופה, שמפעילה טיסה יומית למדריד, שבה אמש לישראל, ואיתה אפשר לבצע קונקשן בדרך לארה"ב, לעתים של כמה שעות ולעתים כולל שהייה של לילה במדריד.
אולם חזרתה של החברה הספרדית עם טיסה יומית היא טיפה בים ביחס לביקושים האדירים לטוס לארה"ב. לפי נתוני אופיר טורס, לקראת חזרתה של אייר אירופה ניתן היה למצוא כרטיסים לניו יורק בפחות מ-700 דולר, ככל הנראה בשל חוסר האמון של הצרכנים הישראלים בחברות הזרות.
כמו כן, ניתן להגיע לארה"ב גם באמצעות טיסות קונקשן מיעדים אליהם טסות חברות התעופה הישראליות, כגון אתונה, וינה ואפילו דובאי, ומשם להמשיך עם החברות הזרות.
לדברי יוני וקסמן, המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יש מספר דברים שצריך לקחת בחשבון לפני כן. "כשמפצלים חברות תעופה ולוקחים חברת תעופה אחת ומשם חברת תעופה אחרת, אם משהו קורה לטיסה אחת - אין קשר בין החברות. במצב כזה מומלץ להישאר לילה ביעד הקונקשן, כדי שאם יהיו עיכובים או שינויים, יהיה אפשר להספיק להגיע לטיסת ההמשך".
עוד זווית: זאת ההשפעה על חופשות החורף הפופולריות
החורף מתקרב, ואיתו גם חופשות הסקי ושווקי הכריסטמס הפופולריות בקרב הישראלים. לפי נתוני אופיר טורס, בעקבות התייקרות כרטיסי הטיסה והיעלמותן של חברות הלואו קוסט מישראל, חלה התייקרות בחבילות הנופש ליעדים פופולריים, גם כאלה שידועים במחירם האטרקטיבי.
כך למשל חבילות הסקי לבנסקו שבבולגריה, אלה ששווקו בטרם פרצה המלחמה לחורף 2024, שווקו במהלך החודש האחרון במחירים גבוהים יותר ב-24%. כמו כן, חבילות הסקי שמשווקות כיום לגודאורי שבגאורגיה התייקרו ב-18% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, וחבילות הסקי למאיירופן שבאוסטריה התייקרו ב-11%.
גם האפשרויות לטוס ליעדים שמציעים שווקי כריסטמס ופופולריים בתקופת החנוכה, מצטמצמת בשל הביטולים של חברות התעופה הזרות, ובעיקר של חברות הלואו קוסט.
חני סובול, מנכ"לית דיזנהאוז גרופ, מוסיפה כי "הכריסטמס הוא אחד המועדים האהובים על הישראליים, וסביב התאריכים הללו נראה באופן מסורתי עליה בביקושים. היעדים המובילים הם שווקים ברחבי אירופה. יחד עם זאת, אלה כבר לא רק הערים האירופיות הקלאסיות, מדריד, רומא, לונדון או פריז, אלא יעדים נוספים כמו פראג, טביליסי או בודפשט ואפילו בוקרשט ווינה. יעדים אלה זולים יותר (גם בטיסות וגם בשופינג), מה שתורם לפופולריות הרבה שלהם.
"השנה האחרונה מאופיינת ברמת מחירים גבוהה יחסית, אבל גם שם אנחנו רואים הבדלים בין חודש לחודש ובין טיסות בסוף השבוע לטיסות באמצע השבוע, שהן כמובן זולות יותר. הפרמטר המרכזי שמשפיע על המחיר הוא מן הסתם רמת ההיצע. לאור הימשכות אי-הוודאות וחוסר היציבות באזור, אנו ממשיכים לראות העדפה ברורה לחברות התעופה הישראליות, שמבטיחות ודאות גבוהה יותר לקיום הטיסות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.